آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۴
شهرستان ها
۷

جاده های تردد عشایر کرمان تا 15 اردیبهشت ماه بازگشایی می شوند

مدیر کل امور عشایری جنوب استان کرمان گفت: حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه تمامی جاده های تردد عشایر که به دلیل سیل های اخیر دچار مشکل شده اند بازگشایی شده و تا 25 اردیبهشت ماه از تردد عشایر جلوگیری می شود.

جمشید احسانی نیا اظهار داشت: در پی سیلاب های اخیر خسارت های زیادی به عشایر جنوب کرمان وارد شده است.

وی تصریح کرد: یکصد و 32 میلیارد ریال به زیرساخت های عشایر جنوب استان در زمینه چاه های کشاوزی، چاه های دامداری و لوله های انتقال آب، دام و بخصوص جاده های عشایری و غیره خسارت وارد شده است.

مدیر کل امور عشایری جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه با توجه به حجم ورودی آب سد، ورودی آب زیادی نیز به منطقه جازموریان داشتیم، گفت: متاسفانه عشایری که زودتر از موعد مقرر به جازموریان کوچ کرده بودند گرفتار سیل شدند.

وی بیان کرد: با دستور استاندار و معاونت بحران کشور بعد از گذشت 4 شبانه روز موفق شدیم یکصد نفر از عشایر گرفتار شده در سیلاب جازموریان را نجات دهیم.

احسانی نیا با گلایه از کسانی که گفته بودند چرا مدیریت بحران در این قضیه ورود کرده است، اظهار داشت: اگر ستاد مدیریت بحران در این سیل زدگی ورود نمی کرد، فاجعه بزرگی رخ می داد.

مدیر کل امور عشایری جنوب استان کرمان با بیان اینکه حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به زیرساخت های عشایری شهرستان جیرفت خسارت وارد شده است، بیشترین خسارت در بحث جاده های عشایری و لوله های انتقال آب دانست و اظهار داشت: همچنین عشایر دچار مشکل کمبود علوفه شده بودند که اداره عشایری تشکل های عشایری را موظف کرد علوغه دام مدت دار در اختیارعشایران قرار دهند تا بتوانند این بحران را سپری کنند.