آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۵
سیاسی
۲

ملاحظه همه ابعاد در پخش مناظره ها

وزیر کشور با اشاره به حرف و حدیث ها درباره چگونگی برگزاری مناظره نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظر ه های زنده تلویزیونی سال 88 هزینه ها و تبعات بسیار سنگینی داشت و ما برای این گونه مناظره ها باید همه ابعاد آن را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست سراسری فرماندهان نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره مخالفت کمیسیون تبلیغات انتخابات با پخش زنده مناظره ها افزود: پرسش این است که در مناظره های ضبط شده و مناظره های آزاد (زنده) چه چیزی قابل طرح است که مثلا در مناظر ه های آزاد می شود گفت و در ضبط شده، نمی شود گفت.

وی ادامه داد: ممکن است گفته شود شاید عده ای در مناظره های ضبط شده بخشی از آن را سانسور یا کم کنند درحالی که کمیسیون نظارت و نماینده نامزدها حاضرند و هیچ کس حق ندارد کم کند، مگر در مواردی که خلاف اخلاق باشد و تهمت و افترایی زده شود یا مغایر با اخلاق عمومی باشد که باید اینها رعایت شود.

رحمانی فضلی گفت: جذابیت برنامه های زنده بسیار زیادتر است و همیشه در صداوسیما هم که بودم، از این روال حمایت کردم و الان هم حمایت می کنم، اما در آن جلسه استدلال های دوستان در حوزه امنیت عمومی و رعایت قوانین و مقررات بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: باید حق داد در برنامه زنده هرکسی که حرفی می زند، در آن لحظه قابل مدیریت نیست، چون ما شاهد نتایج برنامه های زنده سال 88 در افکار عمومی بودیم که چقدر در سیاست داخلی و حوزه های بین المللی کدورت ها، ابهامات و هزینه های بسیار زیادی ایجاد کرد که هنوز هم آثارش را می بینیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در جلسه مذکور از پنج نفر، چهار نفر به برنامه ضبطی رای دادند، البته ضبطی به این معنا که رعایت قانون شود و از مصاحبه ها کم نشود و نمایندگان نامزدها هم ناظر باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از آن، فضایی در رسانه ها ایجاد شد و به جای این که برخی رسانه ها مساله را از نگاه کارشناسی، علمی و تجربی ببینند، آن را سیاسی کردند و گفتند این کار رحمانی فضلی و وزارت کشور است یا مطرح کردند من از رئیس جمهور در این باره مشورت گرفته ام و این نظر رئیس جمهور بوده درحالی که در این باره همفکری و نظری از رئیس جمهور نگرفته ام.