آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۵
تپش روز
۵

گوشی تلفن همراه، زن معتاد را آدم ربا کرد

زن معتاد زمانی که گوشی تلفن همراه سرقتی را در حاشیه بزرگراه پیدا کرد، تصور نمی کرد پایش به یک پرونده آدم ربایی باز شود.

به گزارش جام جم، روزهای پایانی اسفند سال گذشته مردی جوان با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از سه مرد به اتهام آدم ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی به قاضی مرشدلو گفت: شب گذشته برای رفتنم به خانه سوار یک دستگاه پراید شدم که سه مرد سرنشین آن بودند. در میانه راه، راننده به بهانه این که خیابان در حال تعمیر است، تغییر مسیر داد. فکر نمی کردم او و مسافران با هم همدست باشند و نقشه ربودن مرا در سر داشته باشند. راننده به سمت کرج رفت و در آنجا سرنشینان خودرو کتکم زدند و پول و مدارکم را سرقت کردند. بعد هم مرا با دست و پای بسته در حاشیه جاده رها کردند. بسختی دست و پایم را باز کرده و به کلانتری رفتم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و بازداشت سارقان آدم ربا آغاز شد تا این که چندروز پیش ماموران متوجه شدند گوشی سرقتی از شاکی در اختیاریک زن معتاد بوده که توسط پلیس دریکی از محله های کرج بازداشت شده است.

زن معتاد با هماهنگی قضایی به پلیس آگاهی تهران منتقل شد و مورد تحقیقات قرار گرفت و اعتراف کرد در سرقت و ربودن شاکی نقشی نداشته و گوشی را در خیابان پیدا کرده است.

وی به افسر تحقیق گفت: من پنج سال است که از طریق شوهرم که ضایعات جمع می کند و شیشه ای است معتاد شده ام. چهارفرزند دارم. یک روز به طور اتفاقی کنار اتوبان کرج ایستاده بودم تا با سوار شدن به خودروی عبوری به خانه بازگردم که گوشی تلفن همراه گرانقیمتی را که کنار جاده افتاده بود، یافتم. حتی به شوهرم نیز ماجرا را نگفتم. بعداز چند هفته به فروشگاه گوشی تلفن همراه رفتم و گوشی را به مغازه دار دادم تا قفل آن را باز کند که ماجرا لو رفت و با آمدن پلیس بازداشت شدم.

با اعتراف های زن شیشه ای، برای او قرارقانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری سه سارق آدم ربا ادامه دارد.