آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۵
کشاورزی
۸

توسعه آبزی پروری در کنیا

کشور آفریقایی کنیا با توجه به روند کاهشی ذخایر آبزیان دریاها با اجرای برنامه هایی نوین تصمیم به توسعه آبزی پروری در سفره های آبی و رودخانه های این کشور گرفته است.

آرنود میجبرگ، رئیس برنامه کشاورزی آفریقا در این زمینه می گوید: تقاضای بالای غذا در سراسر جهان و کاهش ذخایر آبزیان دریاها مشکلاتی را برای امنیت غذایی کشورهای مختلف ایجاد و بسیاری را به سمت تولید در محیط های بسته هدایت کرده و کنیا نیز با توجه به منابع آبی خود در این زمینه سیاست های نوینی اجرایی خواهد کرد.

میجبرگ در ادامه افزود: تولید آبزیان در مزارع پرورش با استفاده از شیوه های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز بازار نیست و لازم است در جهت افزایش تولید از شیوه های نوینی استفاده شود. به همین دلیل برگزاری کلاس های آموزشی برای صاحبان مزارع پرورش آبزیان برگزار شده که این افراد با شیوه ها و تجهیزات نوین پرورش آبزیان آشنا شوند.

رئیس برنامه کشاورزی آفریقا معتقد است ساخت استخرهای استاندارد، نصب تجهیزات مناسب و همچنین استفاده از مکمل های غذایی و داروهای تایید شده، جزو این برنامه هاست که در نهایت به افزایش تولید منجر خواهد شد.

وی درباره دیگر بخش های این برنامه نیز می گوید: شناسایی گونه های مقاوم تر و باکیفیت، یکی از بخش های مهم دیگر این برنامه است که می تواندمحصولات مناسب تر و بهتری روانه بازار مصرف کند. هرچندآمار ضایعات و مرگ و میر در این گونه ها نیز بسیار پایین تر خواهد آمد./ ایانا