آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۸
جهان
۲۴

اسرائیل به انبار تسلیحاتی ارتش سوریه حمله کرد

گروه جهان/ رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای خود به خاک سوریه، با نقض حریم هوایی استان قنیطره، مواضع ارتش سوریه در این استان را هدف حمله قرار داد. در این حمله 3 سرباز سوری کشته و 2 سرباز این کشور نیز زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، روز گذشته رژیم صهیونیستی به یک انبار ذخیره تسلیحاتی ارتش سوریه در منطقه «نبع الفوار» در شمال غرب استان قنیطره در جنوب سوریه حمله کرد. این رژیم سه روز پیش نیز یکی از مواضع ارتش سوریه در استان قنیطره در مسیر خان ارنبه به الکوم سندیانه این کشور را هدف قرار داد. این نخستین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه های مختلف به خاک یا آسمان سوریه تجاوز می کند. آخرین بار 29 اسفندماه 95 یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی یک خودرو شخصی را در مسیر خان ارنبه به دمشق هدف قرار داد و یک شهروند سوری را شهید کرد. خبرهای میدانی از سوریه نیز حاکی است، شامگاه شنبه نیروهای دموکراتیک کرد سوریه دو شهرک «حزیمه» و «مزرعه تشرین» واقع در حومه شمالی شهر رقه را از اشغال داعش آزاد کردند. با تنگ تر شدن محاصره شهر رقه توسط نیروهای ائتلاف و نیروهای دموکراتیک کرد، پنتاگون خبر داد گروه تروریستی داعش تصمیم گرفته پایتخت خلافت خوانده اش را از رقه به دیرالزور در شرق سوریه انتقال دهد.

خانه تکانی در حزب بعث سوریه

رهبری حزب عربی سوسیالیستی بعث سوریه، به عنوان بزرگترین حزب حاکم در این کشور با 15 عضو در نشستی با حضور «بشار اسد»، نیمی از اعضای خود را تغییر داد. این در حالی است که پیشتر این حزب در اواخر سال 2016 دست به تغییرات گسترده ای در رهبری شاخه های خود در 11 استان سوریه زده بود. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، روز گذشته برخی از منابع در حزب حاکم سوریه اعلام کردند با این تغییرات «هلال الهلال» معاون دبیرکل حزب بعث، «یوسف احمد» رئیس دفتر تشکیلات، «شعبان عزوز» رئیس دفتر کارگران و «عمار ساعاتی» رئیس دفتر جوانان در منصب خود باقی ماندند؛ همچنین «محسن بلال» و «مهدی دخل الله» وزیران اطلاع رسانی سابق، «حمود الصباغ» عضو پارلمان، «یاسر الشوفی» دبیر شاخه حزب بعث در سویداء، «عمار السباعی» دبیر شاخه حزب در حمص و «هدی حمصی» سفیر سابق سوریه در یونان وارد کادر رهبری حزب شدند.