آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۸
جهان
۲۴

کره شمالی: استرالیا از امریکا پیروی کند، حمله اتمی می کنیم

دامنه آتش تنش ها در شرق آسیا از شبه جزیره کره فراتر رفت و لهیب آن به استرالیا رسید. روز گذشته کره شمالی استرالیا را تهدید کرد، اگر به پیروی کورکورانه و سرسختانه از امریکا ادامه دهد، دست به حمله اتمی علیه این کشور می زند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی پس از اظهارات «جولی بیشاپ»، وزیر امور خارجه استرالیا که گفته بود کره شمالی یک خطر غیرقابل قبول برای منطقه است و باید اقداماتش را متوقف کرد، با توجه به رزمایشی که قرار است امریکا و استرالیا برگزار کنند، گفت: اگر استرالیا از اقدامات امریکا برای منزوی کردن و به حاشیه کشاندن کره شمالی پیروی کند «خودکشی» کرده است و در معرض حمله اتمی از سوی نیروهای کره شمالی قرار می گیرد. این در حالی است که بیشاپ در سخنان خود از تغییر استراتژی امریکا در مورد کره شمالی حمایت کرده و گفته بود: همه گزینه ها از جمله اقدام نظامی روی میز هستند. وزیر خارجه استرالیا دیروز نیز در پاسخ به تهدیدهای مطرح شده از سوی کره شمالی به پیونگ یانگ توصیه کرد، باید به جای سلاح های کشتارجمعی برای رفاه شهروندان خود که در رنج زندگی می کنند، سرمایه گذاری کند.مشاجره لفظی کره شمالی و استرالیا در حالی رخ داده است که دیروز ناوگان دریایی ژاپن به ناوگان امریکا پیوست تا رزمایش مشترکی را در اقیانوس آرام آغاز کنند.

به گزارش اسپوتنیک در این رزمایش ناو هواپیمابر «کارل وینسون» امریکا و دو ناوشکن ژاپن به نام های «آشیگارا» و «سامیدار» حضور دارند. همزمان با این رزمایش، قرار است دیپلمات های ارشد امریکا، کره جنوبی و ژاپن روز سه شنبه در نشستی سه جانبه در توکیو درباره مساله هسته ای کره شمالی و بی ثباتی منطقه رایزنی کنند. خبر دیگر اینکه روز گذشته یک شهروند امریکایی به نام «کیم» استاد سابق دانشگاه در فرودگاه پیونگ یانگ دستگیر شد. تاکنون اطلاعات بیشتری از این فرد منتشر نشده است.