آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق در 11 استان کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با ثبت درخواست های طلاق در سامانه الکترونیکی، زوجین پیش از مرحله دادگاه برای طلاق، از مشاوره های لازم برخوردار شوند.

انوشیروان محسنی بندپی به ایرنا گفت: این طرح با همکاری قوه قضائیه در استان هایی که میزان طلاق در آنها زیاد است، اجرا می شود که از جمله آنها می توان به کرمانشاه، گیلان، مازندران، تهران و البرز اشاره کرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه 47 درصد طلاق ها در همان پنج سال اول ازدواج زوج ها شکل می گیرد، افزود: برهمین اساس تلاش کردیم با قوه قضائیه همکاری خوبی داشته باشیم تا قبل از اینکه طلاق در قوه قضائیه ثبت شود، اختلافات زوج ها در سامانه الکترونیکی ثبت شده و زوج ها به گروه مشاوران ارجاع داده شوند.

وی ادامه داد: درخواست طلاق زوج های جوان دارای اختلاف در همان دادگاه ثبت می شود و از مشاوره ها بهره مند می شوند؛ این مشاوران برای ارائه مشاوره، توانمندی، مهارت و گواهی های لازم را دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کارشناسان بهزیستی و انجمن های مرتبط در بدو شکل گیری طلاق با ارائه مشاوره ها و راهنمایی ها، مداخله می کنند و با این مداخلات بهنگام شرایطی فراهم می شود که از تشدید اختلافات جلوگیری خواهد شد.

محسنی بندپی یادآور شد: این طرح تقریبا از اواسط سال گذشته در شهر مشهد آغاز شد و سپس به پنج شهرستان استان خراسان رضوی تعمیم یافت و امسال در نظر داریم که این طرح را از خرداد ماه در 11 استان کشور عملیاتی کنیم.

به گفته وی، نتایج اولیه طرح رضایت بخش بوده و تقریبا آمار طلاق در استان خراسان رضوی در مقایسه با موارد مشابه طلاق سال 94 به نصف کاهش یافت.