آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون درمان تامین اجتماعی: 65 درصد حوادث ناشی از کار به علت بی احتیاطی است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: 65 درصد حوادث ناشی از کار در محیط های کاری به علت بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی همتی در آیین تقدیر از بهداشت یاران نمونه خانه های بهداشت کاری افزود: براساس آمار 6 ماهه اول سال 95، حدود 8 هزار و 550 حادثه شغلی در محیط های کاری به وقوع پیوست که 97/5 درصد حادثه دیدگان مرد و مابقی زن هستند.

همتی ادامه داد: همچنین 80 درصد کسانی که دچار حادثه ناشی از کار شدند مردان متاهل هستند که به طور یقین این موضوع به معیشت آنان لطمه می زند.

وی با بیان اینکه بی احتیاطی عامل مهمی در ایجاد حوادث ناشی از کار است، گفت: علت بسیاری از این حوادث به دلیل استفاده کردن از وسایل بی حفاظ، نبود آموزش و استفاده از وسایل معیوب است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نتیجه حوادث ناشی از کار، افزود: حدود 64 نفر معادل 8 دهم درصد از این رخدادها منجر به مرگ شد، 195 نفر معادل 2/3 درصد افراد از کارافتاده جزئی و کلی و 7 هزار و 730 نفر معادل 90 درصد به بهبودی کامل می رسند.

همتی با بیان اینکه هر فوت ناشی از کار، معادل 7 هزار و 500 روز کار از دست رفته است، ادامه داد: همچنین 568 نفر معادل 6/6 درصد نیز غرامت نقص عضو دریافت کردند.

وی با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری از این حوادث، گفت: اگر در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه ای کار کنیم، 2/2 تا 5 برابر بازگشت سرمایه را به همراه خواهد داشت.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: براساس گزارش سازمان بین المللی کار (ILO) حدود 98 درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.