آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۵۵
هنر
۱۴

«مهبد» در تالار وحدت: اولین گروهی که در قم کنسرت گذاشت

شرق: گروه موسیقی«مهبد» 18 اردیبهشت برای اولین بار در تهران و در تالار وحدت به اجرای «تلواسه های عاشقی» می پردازد. این گروه به سرپرستی و آهنگ سازی سهیل مطیعا در سال 95 شکل گرفت و اولین گروهی است که در قم کنسرت برگزار کرده. سهیل مطیعا، سرپرست گروه «مهبد»، درباره تفاوت فضای کار در تهران و شهرستان می گوید: «فعالیت موسیقی در شهرستان تا حدی محدودتر از تهران است و فضای کار و استقبال هم مقداری کمتر و بسته تر است و به خصوص از نظر امکانات این مسئله زیاد به چشم می خورد».

او درباره احتمال لغو کنسرت های موسیقی و برخورد گروه «مهبد» در صورت چنین اتفاقی، توضیح می دهد: «برای من تابه حال پیش نیامده که لغوشدن کنسرتم را تجربه کنم، ولی متاسفانه برای هنرجویان عزیز و بعضی از دوستان و همکاران اتفاق افتاده که بسیار تاثربرانگیز و دلسردکننده بوده و قضیه تنش های روحی را هم به دنبال دارد. واکنش ما در برابر لغو کنسرت تا حدی گفتمان و مقداری اعتراض و گاهی هم سکوت خواهد بود، البته در نهایت ادب و احترام». سرپرست گروه موسیقی «مهبد» درباره برنامه های گروه برای اجرا در تالار وحدت می گوید: «گروه ما برای اجرا در تهران و تالار وحدت، اجرائی درخور شان مخاطب با درنظرگرفتن اصول علمی و به روز و به دور از کلیشه و تکرار خواهد بود و در یک جمله ما با قلبمان اجرا خواهیم کرد».

مطیعا درباره سازها و سبک موسیقی گروه «مهبد» اضافه می کند: «گروه مهبد یک گروه تلفیقی است که با استفاده از سازهای سنتی و غربی در ژانری مدرن که البته همسو با فرهنگ خود ما خواهد بود قدم به عرصه موسیقی کشور گذاشته است که امیدواریم مورد قبول مردم عزیز واقع شود و بر دلشان بنشیند».