آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۵۵
هنر
۱۴

روی صحنه «برادوی»: مایکل مور به جنگ ترامپ می رود

آی سینما: مایکل مور قصد دارد با روی صحنه بردن نمایشی انفرادی در تئاتر برادوی، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا را هدف حمله قرار دهد. این اجرا با عنوان «مایکل مور در برادوی: شرایط تسلیم من» به کارگردانی مایکل مور از جولای آینده در تماشاخانه «بلاسکو» روی صحنه می رود. مستندساز برنده اسکار، این نمایش را به عنوان اجرائی کاملا جدید و مستقل از برنامه زنده ای که موضوع فیلم اخیرش «مایکل مور در ترامپلند» بود، توصیف کرده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در هر اجرا، مور به اخبار همان روز واکنش نشان خواهد داد و گاهی اوقات، نمایش خود را با حضور میهمانان سرشناسی که از پیش دعوت شده اند، روی صحنه خواهد برد. هدف از اجرای این نمایش هجوآمیز، بی اعتبارکردن ترامپ و دستگاه های اجرائی اوست.

مستندساز 63ساله در توضیح این نکته گفته است: «ما به لشکری از هجونویسان احتیاج داریم. پاشنه آشیل او (ترامپ) زیادی نازک نارنجی بودنش است». کارگردان مستند «فارنهایت 11/9» همچنین یادآور شده در هر اجرا، جایگاه مخصوص رئیس جمهور در سالن بلاسکو رزرو باقی خواهد ماند: «این جایگاه خالی می ماند، تا او بیاید و آنجا بنشیند. امیدوارم خودش یا خانواده اش برای تماشای نمایش بیایند. یا حتی مایک پنس؛ قول می دهیم او را هو نکنیم!»

دوره اجرای این نمایش 12 هفته اعلام شده است. اگرچه نقد سیاست روز، در تولیدات جمع و جور برادوی امری نسبتا مرسوم است؛ اما نقد سیاسی در نمایش های صحنه ای با چنین ابعاد گسترده ای فوق العاده نادر به شمار می رود، به ویژه نمایشی که حضور رئیس جمهور را به چالش کشیده باشد.