آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
سیاسی
۲

در رایزنی های ظریف با مقامات پاکستانی توافق شد

ایجاد خط تماس مستقیم بین فرماندهان نظامی و عملیاتی

وزیر امور خارجه کشورمان، صبح دیروز برای پیگیری ماجرای اخیر حمله تروریست ها از خاک پاکستان به هنگ مرزی میرجاوه، در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، نظامی و امنیتی به اسلام آباد رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد ظریف در این سفر با نوازشریف نخست وزیر، سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی، چودری نثار علی خان، وزیر کشور و ژنرال قمر جاوید، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

محمدجواد ظریف در پایان سفر شش ساعته خود در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: در ملاقاتی که با ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان داشتم، وی قول داد در آینده نزدیک و ظرف مدت چند هفته، نیروهای ارتش این کشور را در مناطق مرزی با ایران با هدف کمک به امنیت مرز و پیشگیری از تکرار حوادث تلخی چون حادثه تروریستی هفته گذشته که به شهادت تعدادی از مرزبانان غیور کشورمان منجر شد، افزایش دهد.

ظریف با بیان این که در سفر شش ساعته به پاکستان، ملاقات های خوبی با پنج نفر از عالی ترین مقامات دولتی، نظامی و پارلمانی پاکستان انجام دادم، گفت: با مقامات عالی سیاسی و نظامی پاکستان برای برگزاری کمیسیون مشترک امنیتی در آینده نزدیک توافق کردیم.

وی افزود: در این ملاقات ها همچنین تاکید و توافق شد که مرزبانی های دو کشور تماس مستمرتر نسبت به گذشته برای هماهنگی بیشتر در جهت حفظ و تقویت امنیت مناطق مرزی مشترک داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص یکی از مرزبانان کشورمان که در حادثه اخیر به دست تروریست ها به اسارت گرفته شده است، توضیح داد: در این خصوص هم از نخست وزیر و هم از فرمانده ارتش پاکستان خواستیم تمام تلاش خود را برای کمک به آزادی این مرزبان دلیر کشورمان انجام دهند و آنها هم قول دادند از هیچ تلاشی برای همکاری با ایران در این زمینه دریغ نکنند.