آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
سیاسی
۲

شفاف سازی وزیر دادگستری درباره یک خبر

وزیر دادگستری درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر کشف محموله قاچاق مربوط به فرزند یکی از وزرا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: روز سه شنبه، قاضی پرونده، پس از انجام بررسی های مربوط حکم منع پیگرد برای این پرونده صادر و اعلام کرد که قطعا در این پرونده تخلفی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: پس از ارائه این پرونده به سازمان تعزیرات دستور دادیم که مدیرکل تعزیرات، رئیس شعبه مربوط و معاون گمرک تهران و همچنین فرمانده نیروی انتظامی منطقه در محل مربوط حاضر شوند. آنها در محل قرار داشتن محموله البسه جلسه ای تشکیل دادند و صورت جلسه این جلسه حاکی از این است که 3200 دست پوشاک بچگانه مربوط به تولیدکننده کشورهای اروپایی در این محل نگهداری می شود. در این صورت جلسه عنوان شده که قاضی پرونده پس از فراخواندن مالک، او عنوان کرده دو سال است که نمایندگی رسمی از یک شرکت دارد و بخشی از کالاهای خود را در مغازه ای نگهداری می کرده و حال که تصمیم به تعطیلی آن مغازه گرفته به طور موقت کالاهای خود را در منزل نگهداری می کند.

پورمحمدی اظهار کرد: برای تصدیق ادعاهای مالک کالا، به طور رسمی از گمرک استعلام انجام شد و گمرک نیز روز گذشته گزارش داد که تمام اموال مربوط دقیقا از مرز رسمی وارد کشور شده و با دقت مورد بررسی قرار گرفته است. براساس اعلام گمرک، کل ارزش کالا 232 میلیون تومان بوده که 150 میلیون تومان عوارض و سود بازرگانی آن دریافت شده است و این محموله جزو دقیق ترین و منضبط ترین محموله های گمرکی است. حدود 109 میلیون تومان باقیمانده این محموله وارداتی بوده که در انبار نگهداری می شده است.