آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
اقتصاد جهان
۸

کارگران ترکیه بیشتر کار می کنند

براساس گزارش های منتشر شده از سوی سازمان بین المللی OECD به مناسبت روز جهانی کارگر، کارگران ترکیه در منطقه دارای بیشترین ساعات کاری نسبت به کشورهای همسایه خود هستند.

به گزارش فرانس24، در این گزارش میزان ساعات کاری کارگران این کشور تقریبا 39 درصد نسبت به همسایگان خود بیشتر است به صورتی که این افراد برای تامین معاش زندگی خود مجبور به فعالیت بیشتر از 50 ساعت در هفته هستند. این در حالی است در همین گزارش آمده 43 درصد از کارگران مرد و 31 درصد از کارگران زن در این آمار قرار گرفته و در شرایط سخت مشغول به کار هستند.

از سوی دیگر اتحادیه کارگری ترکیه نیز اعلام کرده است 25 درصد مجموعه کارگران ترکیه درطول هفته بیش از 60 ساعت کار می کنند و ساعات طولانی کار باعث بروز مشکلاتی از نظر سلامت برای آنها و افزایش حوادث شغلی برایشان شده است.

این اتحادیه در بخش دیگری از گزارش های سالانه خود آورده بیش از 50 درصد از کارگران 15 تا 64 ساله ترکیه در این کشور دو شغله هستند که 70 درصد آنها مردان و باقیمانده را کارگران زن تشکیل می دهند، اما نکته مهم در این گزارش مربوط به دستمزدهای کارگران ترکیه است، به صورتی که در گزارش اتحادیه کارگری این کشور آمده زنان کارگر ترکیه تقریبا 15 درصد کمتر از مردان حقوق دریافت می کنند و این شکاف جنسیتی باعث سوءاستفاده های برخی کارفرمایان از این قشر شده است.