آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
شهرستان ها
۷

45 روستای ملایر مشکل کمبود آب آشامیدنی دارند

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر گفت: هم اکنون از تعداد 208 روستای دارای سکنه ملایر تعداد 45 روستا با مشکلات کمبودآب، تاسیسات و تجهیزات تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

محمدرضا ترکاشوند با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان ملایر دارای 3 مجتمع آبرسانی است افزود: در راستای رفع کامل مشکل کمبود آب آشامیدنی روستاهای ملایر حداقل 5 مجتمع دیگر مورد نیاز است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی ملایر افزود: مجتمع آبرسانی ینگی کند با اعتبار 380 میلیون تومان 95 درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع آبرسانی در روستای باباریس با 2/5 کیلومتر خط انتقال و 550 میلیون تومان هزینه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در روستای علمدار علیا نیز مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان احداث شده که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ترکاشوند افزود: سه مجتمع تک روستایی بابارئیس، ینگی کند و علمدار علیا در سفر آتی رئیس جمهور به استان همدان و شهرستان ملایر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با پیگیری نمایندگان شهرستان احداث دو مجتمع آبرسانی دیگر برای شهرستان در نظر گرفته شده که مجتمع آبرسانی روستای ینگی کند و کریم آباد به ترتیب 9 و 8 روستا را با جمعیتی بالغ بر 3 هزارو 463 نفر و 2 هزار و 236نفر را تحت پوشش قرار می دهد.