آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۳
موسیقی
۱۲
نگاه 1

چشم انتظار رفع موانع موسیقی

پری ملکی (خواننده و موسیقیدان ایرانی)

حوزه موسیقی مهم ترین و درعین حال مناقشه برانگیزترین بخش فرهنگ و هنر کشورمان است که تا امروز نیز همواره مورد بحث و گاه اختلافات جدی بین مدیران و سیاستگذاران بوده است. شاید دولت یازدهم تصمیم جدی برای حل مشکلات و معضلات موسیقی داشته است اما امکان آن فراهم نشده است. به هرحال انتظارات از بخش موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار است و اهالی هنر همچنان امید به رفع این موانع دارند. البته نباید از نظر دور داشت که وزارت فرهنگ و ارشاد، تنها متولی هنر در این کشور نیست و نهادهای بسیار دیگری نیز در این باره تصمیم گیرنده هستند و همین جریان های موازی گاه می تواند به ضرر موسیقی تمام شود.

بارها اشاره کرده ام که شاید با تصحیح باورهای مردم از موسیقی به طور اعم و منزه ساختن موسیقی از جریان های مبتذل و سخیف بتوان کارکرد و ارزش های والای موسیقی فاخر را نمایان ساخت و این نه فقط برعهده مدیران و سیاستگذاران که برعهده هنرمندان نیز هست.

هنرمندان موسیقی از دولت ها انتظار حمایت و همراهی دارند. چه در مسائل اجرایی و اداری، چه در حرمت گذاشتن به اهل هنر. موسیقی بانوان نیز از این مورد مجزا نیست. حال که بانوان می توانند برای زنان تهرانی به اجرای برنامه بپردازند، چرا زنان شهرستانی از این امکان محرومند؟ امیدوارم دولت دوازدهم، کارهای ناتمام دولت یازدهم را به سرانجام رساند و چهار سال آینده فرصت بیشتری برای پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر باشد.