آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۳
موسیقی
۱۲
نگاه 2

تعامل بی سابقه دولتمردان با اهالی موسیقی

ناصر وحدتی (خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی)

در چهار سال دولت یازدهم، در عرصه موسیقی، ارکستر سمفونیک تهران با ده ها نوازنده حرفه ای وهمچنین ارکستر ملی ایران بار دیگر احیا شدند. همچنین صندوق حمایت از هنرمندان در دولت یازدهم دوباره راه اندازی و به هنرمندان

سپرده شد.

دراختتامیه جشنواره موسیقی فجر (سال 1394)، آقای جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی، نگاه شرافتمندانه دولت را به موسیقی، که هنر ذات بشریت و تاثیرگذار درهمه سطوح زندگی مردم است تعریف کرد.

علاوه بر همه اینها شاید در هیچ دولتی در قیاس با دولت یازدهم برای برگزاری کنسرت با اهالی موسیقی تعامل وجود نداشته است. کارشناسان موسیقی ارشاد با راهنمایی هایشان، موسیقی نواحی و ملی ما را به سمت با معناترین بخش موسیقی سوق داده اند و دربخش شعر و موسیقی پاپ نیز، فعالیت های خوبی انجام دادند.

در بخش آثار موسیقایی، بیشترین تولید مربوط به این دوره چهار ساله است. با سهل گیری در برگزاری کنسرت برای چهره های شاخص موسیقی ملی و نواحی بیش از هر زمانی مردم مشتاق موسیقی، از این هنر والا حظ وافر برده اند و با تشخیص قاطع کارشناسان و مسئولان حراست همه استان ها هیچ منعی برای گروه ها و خواننده های شاخص موسیقی نواحی هرگز قائل نشدند. آنچه ما اهالی موسیقی ایران ازدولت بعدی انتظار داریم توجه همه جانبه به موضوع مسکن اهالی موسیقی است؛ صحبت در باب موارد دیگر که در دولت آقای روحانی بدرستی تجربه شده، با یک ارجاع به بایگانی روشن می شود.

نوازندگان و خوانندگان موسیقی نواحی درآمد آنچنانی ندارند که قادر به تهیه مسکن باشند؛ تقاضای ما از دولت بعدی این است که این مساله را پیگیری کنند.در پایان آرزومند و چشم به راه سال های بسیار خوبی برای موسیقی ملی پاپ و نواحی ایران هستم.