آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

انتشار آلبوم خواننده افغانی در ایران

یک تهیه کننده موسیقی، از انتشار آلبومی در سبک موسیقی پاپ به خوانندگی عارف جعفری، خواننده اهل کشور افغانستان با عنوان «تا آن سوی سمرقند» خبر داد.

مرتضی دلیری، تهیه کننده موسیقی با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود به مهر گفت: این آلبوم که با عنوان تا آن سوی سمرقند در دسترس دوستداران موسیقی قرار می گیرد، محتوای بسیار متفاوتی دارد که اشعار آن را سعید بیابانکی و تعدادی از شاعران افغان سروده اند. دلیری در معرفی خواننده آلبوم تا آن سوی سمرقند توضیح داد: عارف جعفری، خواننده گمنامی برای علاقه مندان موسیقی نیست. او چندی پیش هم برای اولین بار در برنامه خندوانه به اجرای برنامه پرداخت و خوشبختانه همین اجرا با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

50 سال با پینک فلوید در یک نمایشگاه

نمایشگاه جشن زندگی حرفه ای گروه موسیقی پینک فلوید، شامل مجموعه خاطره انگیز ها و ادای احترام های صورت گرفته گروه پینک فلوید به عنوان یک گروه موسیقی سوررئال شنبه گذشته در نمایشگاهی در لندن افتتاح شد.

به گزارش تسنیم، موزه ویکتوریا و آلبرت، میزبان «نمایشگاه پینک فلوید: مورتال خود باقی می ماند» است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد انتشار اولین آلبوم این گروه بریتانیایی، نی زن بر دروازه های سپیده دم برپا شده است. این نمایشگاه، نمایشگاهی صوتی بصری از تاریخچه پیشرفت پینک فلوید از یک گروه محبوب خوانندگان زیرزمینی در اواخر دهه 1960 تا ستاره و جهانی شدن آنها با فروش 250 میلیون دلاری آلبوم آنهاست. بینندگان نمایشگاه با یک ون تفریحی بزرگ وارد نمایشگاه می شوند که متعلق به گروه است و بحث های اولیه گروه در آن انجام شده است. آنها می توانند بیش از 350 شی ء را ببینند که شامل پوسترهای اصلی کنسرت ها تا گیتارهای اعضای گروه و فیلمی منتشر نشده از گروه در محل کار است.