آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
فرهنگ و هنر
۱۶

تئاتر

ادای دین به نمایشنامه نویسان ایرانی

کارگردان نمایش «شب دشنه های بلند» با اشاره به مشخص شدن تعدادی از بازیگران این نمایش که قرار است تابستان سال جاری اجرا شود، این اثر را ادای دین به نمایشنامه نویسان ایرانی دانست.

علی شمس درباره زمان شروع تمرین و عوامل اجرایی نمایش «شب دشنه های بلند» که قرار است مرداد و شهریور سال جاری در تئاتر مستقل تهران روی صحنه برود به مهر گفت: تاکنون تعدادی از بازیگران نمایش «شب دشنه های بلند» همچون مرضیه وفامهر، وحید آقاپور، سام کبودوند، فرزین محدث و رامین سیاردشتی مشخص شده است و بزودی دو بازیگر دیگر نیز به گروه می پیوندند.

این کارگردان جوان تئاتر با اشاره به آغاز تمرین های نمایش «شب دشنه های بلند» از هفته جاری، عنوان کرد: امیدوارم این نمایش هم مانند نمایش «مخاطب خاص» که با موضوع زندگی و فعالیت استاد حمید سمندریان در مجموعه تئاتر شهر به صحنه بردم، حامل دوگانه ای برای لذت بردن قشر تئاتری و همچنین برقراری ارتباط با مخاطب عام باشد. علی شمس، پیش از این نمایش هایی چون «اگر شبی از شب های تهران مسافری»، «قلعه انسانات» و «داستان های میان رودان» را به صحنه برده است.

«بوفالوی آمریکایی» به تئاتر شهر آمد

پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر از دوشنبه 25 اردیبهشت میزبان علاقه مندان تئاتر با نمایش «بوفالوی آمریکایی» به کارگردانی سیامک زین الدینی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «بوفالوی آمریکایی» به نویسندگی دیوید ممت و کارگردانی سیام زین الدینی از روز دوشنبه 25 اردیبهشت تا جمعه 5 خرداد در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. در این اثر نمایشی که ساعت 18 به مدت 60 دقیقه و بهای 15 هزار تومان روی صحنه خواهد رفت، یگانه رجبی، فرزاد آیتی، سیامک زین الدینی، احمد مطوری، اکرم سامانی و حسن همتی به عنوان بازیگر حضور دارند. این نمایشنامه در سال 1975 میلادی توسط دیوید مامت به نگارش درآمده و تاکنون بارها روی صحنه تماشاخانه های دنیا توسط بهترین کارگردانان به نمایش گذاشته شده است. این نمایش تابه حال در ایران به صورت رسمی در هیچ تماشاخانه ای اجرا نشده است.