آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

تصویرگران ایتالیایی در نگارخانه لاله

نمایشگاه آثار مصوران برجسته ایتالیا جمعه با حضور جمعی از علاقه مندان و اعضای انجمن تصویرگران ایران در نگارخانه لاله افتتاح شد.

به گزارش جام جم، این نمایشگاه با عنوان «مصوران برجسته ایتالیا»، 63 اثر تصویرسازی از 18 هنرمند شاخص و برجسته در عرصه تصویرگری ایتالیا را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه پیش تر در مادرید، بولونیا، برلین، ابوظبی، صوفیا، پکن و قاهره نیز برگزار شده است. این نمایشگاه که به همت انجمن تصویرگران ایران و با همکاری نگارخانه لاله برگزار شده، توسط موسسه فرهنگی ایتالیا در مادرید و برلین با همکاری نمایشگاه بولونیا، نمایشگاه کتاب کودک بولونیا و موسسه منطقه ای امیلیا رومانیا برگزار شده است. علاقه مندان برای بازدید می توانند تا 2 خرداد به استثنای ایام تعطیل به این نگارخانه مراجعه کنند.

نمایشگاه هنر معاصر در گالری پردیس ملت

نمایشگاه «رویکردها و گرایش ها در هنر معاصر ایران» به ابتکار موسسه فرهنگ و هنر ماندگار با ارائه آثاری از 40 هنرمند جوان و نسل میانی که زوایایی متنوع از جریان های هنری را بازتاب می دهند، در گالری پردیس ملت گشایش یافت.

به گزارش ایران آرت، حضور آثار نام های شاخص، نمونه های موفق از آثار این هنرمندان شناخته شده و البته تنوع چشمگیر از جریان های مختلف هنری وجهی خاص به این رویداد بخشیده است. فرناز محمدی، نمایشگاه گردان این رویداد گفت: بسیار سخت بود که بتوانیم چکیده ای از هنرمندان با رویکردهای معاصر را نشان دهیم، درواقع هیچ نمایشگاهی نمی تواند ادعا کند می تواند در یک نمایش همه داشته های هنر معاصر ایران را ارائه کند، اما احتمالا ما توانستیم برش هایی از پرقدرت ترین جریان های هنری این روزهای هنر معاصر کشورمان را اینجا گردهم آوریم. او افزود: ما در این نمایشگاه آثار مجسمه سازان را هم در کنار نقاش ها نمایش دادیم و به نظرم این اتفاق خوشایندی است که رخ داده است و البته باید بگویم در کنار همه اینها من به ابعاد دیگری هم فکر می کردم. این نمایشگاه تا 19 خرداد در پردیس سینما گالری ملت میزبان علاقه مندان است.