آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
سینما
۱۲
سینمای جهان

تام هنکس «اخبار دنیا» را به سینما می آورد

تام هنکس بعد از بدبیاری فیلم تازه اش «دایره» در جدول گیشه نمایش سینماها، به آمریکای قرن نوزدهم کوچ می کند. کار تازه بازیگر اسکارگرفته سینما «اخبار دنیا» نام دارد و او در آن با یک دختر کوچولو همبازی خواهد شد.

فیلمنامه اقتباسی این درام پرتنش اجتماعی براساس داستانی به همین نام نوشته شده که سال قبل منتشر شد. پائولت جیلز نویسنده داستان است، اما لوک دیویس کلر نوشتن فیلمنامه را به عهده داشته است. این نویسنده تحسین شده، سال قبل برای نوشتن «شیر» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. داستان فیلم در سال 1870 اتفاق می افتد، زمانی که روزنامه ها در حال پا گرفتن بودند و جای خود را بین مردم عادی باز می کردند. تام هنکس در قالب کاراکتر کاپیتان جفرسن کایل کید، ماموریت دارد دختر بچه ده ساله ای را تا یک شهر دور همراهی کند. این دختر سرخپوست والدین خود را در جریان کشتار یک قبیله از دست داده و حالا باید به نزد اقوام دور خود برود. اما در جریان این سفر طولانی جاده ای، مشکل اصلی نه راهزنان و قاتلان که خود این دختربچه است. او تمایلی به ترک محل زندگی خود ندارد و می خواهد همان جا بماند!

هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری اخبار دنیا تعیین نشده است. دلیلش هم این است که هنوز کارگردان و بازیگر نقش مقابل هنکس پیدا و انتخاب نشده اند! شرکت فیلمسازی فوکس 2000 که کار تولید فیلم را به عهده دارد، امیدوار است تا قبل از پایان تعطیلات فصل تابستان کلید فیلمبرداری آن را بزند. این در حالی است که هنکس قرارداد بازی در درام سیاسی و افشاگرانه تازه استیون اسپیلبرگ را هم در دستور کار خود دارد. در فیلم بدون نام اسپیلبرگ، او در نقش بن برادلی سردبیر جنجالی نشریه واشنگتن پست ظاهر می شود که در دهه 70 میلادی درگیر پرونده ای افشاگرانه در باره فعالیت پنتاگون در جنگ ویتنام شد. هنکس برای تابستان 2019 هم چهارمین قسمت «داستان اسباب بازی» را به عنوان صداپیشه دارد.