آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
ورزش ایران
۱۰

متقیان: تجربه بین المللی نداریم

تیم والیبال زیر 23 سال دختران ایران در رقابت های قهرمانی آسیا به سر می برد. این تیم با برتری برابر تیم های نیوزیلند و مالزی برابر ویتنام و ژاپن قرار گرفت که لیبروی تیم در ارزیابی خود از حریفان می گوید تفاوت عمده تیم ایران با این تیم ها در نداشتن تجربه است.

هاله متقیان در حاشیه بازی ها در تایلند ادامه می دهد: از قبل می دانستیم بازی سوم ما برابر ویتنام سخت است، اما با این وجود، از پیش بازنده وارد زمین نشدیم. روحیه تیم ما بسیار خوب بود و رقابت نزدیکی با ویتنام داشتیم. شاید خود ویتنامی ها نیز باور نداشتند به این شکل برابر آنها بازی کنیم. تجربه بازیکنان ویتنام خیلی بالاست و برای حضور در چنین مسابقاتی ماه ها تمرین کرده اند.

متقیان درباره میزان آمادگی تیم ایران در این بازی ها می گوید: ما یک ماه تمرین داشتیم. البته اردوی اسلوونی خیلی به ما کمک کرد تا تیم به هماهنگی لازم برسد؛ اما نمی توان انتظار داشت با یک ماه تمرین تیم هایی مانند ویتنام و ژاپن را شکست بدهیم. من به شخصه آخرین رویداد بین المللی را که تجربه کرده بودم مسابقات قهرمانی زیر23 سال آسیا در فیلیپین بود که دو سال قبل برگزار شد. پس از آن در رقابت دیگری حضور نداشتم.

لیبروی تیم ایران درباره شرایط حریفان ادامه می دهد: تفاوت عمده دیگر بین ما و رقبایمان، بحث روحی و روانی است. آنها تا لحظه آخر بازی با نشاط و با روحیه مسابقه می دهند که این حاصل تجربیات مفید آنها و حضور مداوم و پرتعداد در مسابقه های مختلف بین المللی است.