آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
ورزش ایران
۱۱
یادداشت

لژیونر شدن طارمی؛ یک معامله دوسر سود

رضا پورعالی ( گروه ورزش)

مهدی طارمی پیشنهاد دارد که جدی ترین آنها از قطر، چین و البته گلاسکو رنجرز اسکاتلند است. بدون شک جدایی طارمی از پرسپولیس ناراحتی هواداران را به همراه خواهد داشت؛ اما باید گفت به چند دلیل جدایی این بازیکن هم به نفع خودش است و هم به نفع پرسپولیس. اول این که طارمی اشباع شده است.

او دو فصل پشت سر هم آقای گل شده و دیگر انگیزه ای برای این که به این عنوان برسد ندارد. طارمی یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر حالا او را به فروش برسانند در شرایط بد مالی، پول خوبی نصیب پرسپولیس می شود، اما اگر او را یک فصل دیگر نگه دارند بازیکن آزاد خواهد شد و کار برای تمدید قراردادش سخت.

دوم این که با آمدن گادوین منشا ممکن است این بازیکن نیجریه ای در کانون توجهات باشد. حتی این احتمال وجود دارد در زمان هایی که طارمی در افت قرار می گیرد به روی نیمکت تبعید شود. آن وقت است که شاید هواداران زیاد این ماجرا را بر نتابند و... طارمی ثابت کرده فرصت های زیادی را از دست می دهد و همین نقطه ضعف می تواند روی اعصاب آنها رژه برود.

سوم این که خانواده طارمی هم بدشان نمی آید پسرشان بی خیال پایتخت شود و عطای بازی کردن در این تیم را به لقایش ببخشد. از روزی که این بازیکن به تهران آمده تفاوت های زیادی کرده است؛ چه از لحاظ اخلاقی و چه از نظر تیپ و ظاهر. خیلی ها می گویند همنشینی با محسن مسلمان باعث شده خیلی از خصوصیات طارمی تغییر کند.

در آخر بهترین حسنی که لژیونر شدن دارد این است که این اتفاق مورد پسند کارلوس کی روش خواهد بود.سرمربی پرتغالی ایران بارها ثابت کرده به بازیکنان لژیونر اهمیت زیادی می دهد. طارمی اگر شانس بازی کردن در تیم های اروپایی را داشته باشد، می تواند تا وقتی کی روش در راس تیم ملی قرار دارد جایگاه خودش را بیمه کند. رفتن از پرسپولیس، هم به نفع طارمی است و هم به نفع پرسپولیس.