آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
ورزش
۱۸

ایران قهرمان وزنه برداری همبستگی

محمدرضا براری ملی پوش دسته 105 کیلوگرم کشورمان با مهار وزنه 220 کیلویی در حرکت دوضرب، روی سکوی قهرمانی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ایستاد و دومین مدال طلا را برای وزنه برداری ایران در باکو به دست آورد.

براری در حرکت یکضرب رقابت های دسته 105 کیلوگرم، در همان تلاش نخست وزنه 175 را بالای سر برد اما دو بار وزنه های 179 و 181 را انداخت تا بعد از وزنه بردار کشور عراق، سلوان الافوری که 176 کیلوگرم را بالای سر برده بود در مکان دوم بایستد. با این حال براری در دوضرب جبران کرد و پس از مهار وزنه 212 کیلوگرم و از دست دادن وزنه 217 کیلوگرم در تلاش دوم، در آخرین حرکت خود پشت وزنه 220 کیلوگرم قرار گرفت و با مهار آن مدال طلای دسته 105 کیلوگرم را به دست آورد. براری درحالی با رکورد مجموع 395 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد که وزنه بردار عراقی، در دوضرب 215 کیلوگرم را بالای سر برد و با رکورد مجموع 391 کیلوگرم دوم شد.

براری بعد از پایان رقابت های دسته 105 کیلوگرم گفت: من از مسابقات آسیایی آمده بودم و خسته بودم اما با تمام وجود و به عشق مردم همه تلاشم را کردم. وی درباره حرکت آخر خود گفت: اگر 220 را نمی زدم طلا نمی گرفتم. ذره ذره وجودم را گذاشتم تا طلا بگیرم. آقای انوشیروانی هم فریاد می زد محمدرضا اگر طلا می خواهی باید این وزنه را بزنی. قبل از آمدن نذر کرده بودم بخشی از جایزه نقدی ام را به موسسه خیریه بدهم و خوشحالم که طلا گرفتم و نذرم را هم ادا می کنم. در این وزن رضا آقازاده، دیگر نماینده کشورمان نیز حضور داشت که با رکورد مجموع 369 کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد. پیش از این مجید عسکری در دسته 69 کیلوگرم صاحب گردن آویز نقره شد و سید ایوب موسوی نیز در دسته 94 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد و مدال خوش رنگ طلا را به دست آورد.

در دسته فوق سنگین نیز همایون تیموری نقره گرفت، رامین ربیعی برنز کسب کرد تا تیم ایران با 2 طلا، 2 نقره و یک برنز قهرمان شود.