آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
صنعت
۸

اخبار

کشتی سازی ASL سنگاپور زیان کرد

کشتی سازی ASL Marine سنگاپور به موجب رکود در بخش فراساحل از زیان خالص در سه ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

طبق اعلام شرکت کشتی سازی ASL سنگاپور، رکود در بخش فراساحل، کاهش سود عملیاتی، افزایش هزینه های اجرایی مبنی برهزینه های معاملات صورت گرفته در ماه ژانویه سال 2017 میلادی باعث زیان خالص در معاملات خارجی و سهام آنها در شرکت های مشترک سرمایه گذاری در سه ماه نخست سال جاری میلادی شد.

بر اساس این گزارش و در ماه ژانویه، شرکت کشتی سازی ASL سنگاپور که سازنده شناورهای تدارکاتی فراساحل این کشور است، از طرف تمام سهامداران خود زمان سررسید تحویل چک ها را به مدت سه سال به تعویق انداخت.

این شرکت در نیمه نخست سال مالی 2017 میلادی یک میلیارد و 750 میلیون دلار سود کسب کرد که خبر از کاهش 9/6 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می دهد.

سرمایه گذاری مرسک در هندوستان

شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک اعلام کرد براساس سیاست های جدید اقتصادی این شرکت حمل و نقل دریایی در یاردهای اوراق سازی هندوستان سرمایه گذاری خواهد کرد. در اطلاعیه ای که این شرکت منتشر کرده است، آمده: اهمیت ارتقای ایمنی و همچنین رونق اقتصادی این صنعت دلیل اصلی تصمیم گیری مرسک برای حضور در بازار اوراق سازی کشتی هندوستان بوده است.

کشتیرانی مرسک ضمن بررسی یاردهای اوراق سازی فعال در Alang برای کسب مجوز لازم و با هدف وارد شدن در لیست یاردهای قابل قبول اتحادیة اروپا اعلام کرد: در ماه های اخیر یاردهای Alang امکان ارتقای استانداردهای لازم را داشته است. از این رو برای کسب استانداردهای دیگر خواستار همکاری با شناورداران هستیم.

سازمان مردم نهاد پلت فرم اوراق سازی شناورها درباره جایگاه بازیافت در یاردهای اوراق Alnag گفت: هیچ یک از یاردها قادر به رعایت استانداردهای تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا نیستند زیرا عملیات اوراق در ساحل انجام می شود و افزایش غیرقابل جبران آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد. این در حالی است که مرسک توانسته با همکاری یارد Shree Ram در از بین بردن قطعات و بازیافت آنها در ساحل اقدامات قابل ملاحظه ای انجام دهد. در حال حاضر نیز این یارد در حال تجهیز به جرثقیل 200 تنی برای برداشتن قطعات سنگین سینه شناورهاست.