آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
ورزش
۱۸

محمدی، بهترین لژیونر ایران در روسیه

فصل 172016 لیگ برتر روسیه در حالی به پایان رسید که روستوف از کسب سهمیه اروپا باز ماند، یاران میلاد محمدی شگفتی ساز شدند و تیم آنژی از سقوط نجات یافت.

در پایان این رقابت ها که طی آن اسپارتاک مسکو پس از گذشت 15 سال دوباره به مقام قهرمانی دست یافت، زسکا مسکو و زنیت سن پترزبورگ دوم و سوم شدند. تیم ترک گروژنی با در اختیار داشتن میلاد محمدی، ملی پوش ایرانی و کسب 48 امتیاز رده پنجم را به خود اختصاص داد. روستوف نیر که از سردار آزمون بهره مند بود با همین امتیاز رتبه ششم را کسب کرد و آنژی 30 امتیازی با سعید عزت اللهی در رده دوازدهم قرار گرفت.

نگاهی به عملکرد ستاره های ایرانی

میلاد محمدی، موفق ترین لژیونر ایرانی لیگ برتر روسیه در ارزیابی فنی و آماری خبرگزاری ورزشی چمپیونات این کشور است. او در 24 بازی برای تیم ترک گروژنی به میدان رفت.در 23 بازی به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و یک بار هم تعویض شد. دو گل به ثمر رساند و چهار پاس گل داد. او موفق ترین لژیونر ایرانی لیگ برتر روسیه شد.

سردار آزمون در 27 بازی برای تیم روستوف به میدان رفت که حاصل آن، هفت گل و یک پاس گل بود. تعداد گل های سردار آزمون به نسبت فصل قبل لیگ برتر روسیه کاهش محسوسی یافت. او در ترکیب اصلی 20 بازی روستوف حضور داشت. در 12 بازی تعویض شد و هفت بار نیز به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب روستوف قرار گرفت. 1650 دقیقه معدل زمانی حضور سردار آزمون در زمین است.

سعید عزت اللهی، فصل را با تیم روستوف آغاز کرد اما در نقل وانتقالات زمستانی اروپا به صورت قرضی راهی تیم آنژی شد. عزت اللهی در 20 بازی برای تیم های روستوف و آنژی به میدان رفت. در هشت بازی بازیکن ترکیب اصلی بود. در هشت بازی تعویض شد و 12بار هم به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب تیم هایش قرار گرفت. سه گل، هشت پاس گل و 915 دقیقه حضور در زمین حاصل عملکرد اوست.