آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
فوتبال ایران
۱۱

کدام یک تیم دوم ایران هستند؟

کری منصوریان و پاسخ برانکو

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال در آستانه بازی تیمش مقابل العین، در کنفرانس مطبوعاتی بازی العین، جمله ای به زبان آورد که کاملا پیدا بود حساسیت قرمزها را به دنبال خواهد داشت. او گفت، چرا باید تماشاگران تیم دوم پایتخت محروم شوند!

منظور او تماشاگران پرسپولیس بود. این جمله منصوریان مثل بمب در فضای مجازی و سایت های خبری صدا کرد و کاملا پیدا بود برانکو و پرسپولیسی ها به آن واکنش نشان می دهند. برای همه مشخص شد که پرسپولیس بیشترین طرفدار را در ایران دارد. همیشه آنها در نظرسنجی ها پیشرو هستند و استقلال را رد می کنند. منصوریان اما در تعیین تیم اول پایتخت، مساله طرفداران را ملاک قرار نداد بلکه اعتقاد داشت چون استقلال زودتر تاسیس شده، تیم اول پایتخت است. پرسپولیس سال 1342 تاسیس شد. این در حالی است که استقلال 20 سال عقب تر پا به حیات گذاشت. منصوریان معتقد است، به همین دلیل استقلال تیم اول پایتخت است، نه پرسپولیس.

اما پرسپولیسی ها این موضوع را قبول ندارند و می گویند با توجه به افتخاراتی که در لیگ برتر به دست آورده اند و تعداد تماشاگری که دارند، تیم اول لیگ برتر هستند. در سال های گذشته، هیچ کدام از مربیان دو تیم تلاش نکرده اند وارد این مقوله حساس شوند. به عنوان مثال در اسپانیا و ایالت کاتالونیا همه می دانند بارسا تیم اول است و اسپانیول تیم دوم. در تورین هم همه می دانند یوونتوس تیم اول است و تورینو تیم دوم ولی در میلان کسی نمی گوید میلان تیم اول است یا اینتر. از نظر کارشناس ها دلیل ندارد وقتی اینتر و میلان اینقدر بزرگ هستند و محبوبیت دارند، رده بندی شوند و در جایگاه اول یا دوم قرار گیرند. در سال های گذشته این عقیده درباره استقلال و پرسپولیس هم وجود نداشته است ولی علیرضا منصوریان در کنفرانس خود گفت، پرسپولیس تیم دوم پایتخت است تا بتواند دل هواداران را برباید.

روز گذشته، مهدی طارمی و برانکو ایوانکوویچ به اظهارات منصوریان واکنش دادند. برانکو در ابتدای کنفرانسش وقتی با این سوال روبه رو شد، لبخندی زد و پاسخ داد: استقلال هم بهترین تیم دوم لیگ برتر است! مهدی طارمی، مهاجم گلزن قرمزها هم گفت: باشگاه پرسپولیس همیشه به تماشاگرانش متکی بوده است. ما پرطرفدارترین تیم ایران و تیم اول پایتخت هستیم.