آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۷
زندگی: سلامت
۱۴

الو دکتر 8471187

کدام نوع لیزر بهتر است؟

دکتر محمد ایمانی (عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران)

به هر طرف که نگاه می کنیم صحبت از مزایای استفاده از لیزر و تبلیغ از بین بردن راحت و قطعی موهای زائد از طریق لیزر است. لطفا مرا راهنمایی کنید که این روش برای چه کسانی مناسب است و چگونه می توان فهمید کدام نوع لیزر در خلاصی از موهای زائد مفید است؟

قبل از هرچیز باید تاکید کنم که استفاده از لیزر روشی قطعی برای از بین بردن موهای زائد نیست. این روش ممکن است سال ها رویش مو را به تاخیر بیندازد اما رشد آنها را برای همیشه متوقف نمی کند. اما در پاسخ به این سوال که لیزر برای چه کسانی مناسب است، باید بگویم که آن دسته از افرادی که پوست روشن و موی تیره دارند، از انجام لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را می گیرند، اما آن دسته از افرادی که موهای خاکستری و بور دارند در بیشتر موارد به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.

معمولا برای افرادی که پوست تیره دارند استفاده از لیزر ان دی یاگ 1064 نانومتر نتیجه مطلوب تری خواهد داشت و برای آنهایی که پوست روشن دارند، لیزر الکساندرایت 755 نانومتر و دایود 800 نانومتر بیشتر پاسخ می دهد.

اما این یک دستور العمل کلی برای همه نیست و معمولا این متخصص پوست و مو است که با توجه به نوع پوست بیمار و مراحل رشد موهای وی و البته توانایی و تجربه خود نوع لیزر را به گونه ای انتخاب می کند که بیمار بیشترین نتیجه را بگیرد. بنابراین بهتر است انتخاب نوع لیزر و دستگاه را به پزشک متخصص و باتجربه ای که انتخاب کرده اید، بسپارید.