آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
صفحه آخر
۱۲

تجمع گسترده مردم ترکیه علیه حمایت های اردوغان از گروه های تروریستی تکفیری

مردم ترکیه با برگزاری تظاهراتی گسترده در آنکارا، علیه حمایت های دولت ترکیه از گروه های تروریستی تکفیری در کشورهای همسایه شعار دادند.

سیاست های منطقه ای ترکیه و حمایت از گروه های تروریستی در عراق و سوریه باعث شده تا مردم این کشور نسبت تبعات خطرناک چنین سیاست هایی حساس شوند. به گزارش العالم، هزاران نفر از مردم ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست های داخلی و خارجی دولت تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان از ادامه وضعیت «فوق العاده» در ترکیه انتقاد کرده و آن را «ابزار دولت برای سرکوب مخالفان» توصیف کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین دولت «بن علی ایلدریم» را به اتخاذ سیاست خصمانه ضد کشورهای همسایه و حمایت از گروه های مسلح تروریست در این کشورها متهم کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند ادامه وضعیت فوق العاده در ترکیه «غیرقانونی» است و به منافع ترکیه آسیب می رساند، و از آن به عنوان بهانه ای برای سرکوب مخالفان دولت استفاده می شود. تظاهرکنندگان تاکید کردند دولت به این علت موضع تهاجمی در برابر مخالفان اتخاذ کرده است که در حال فروپاشی است و بدون تحمیل حالت فوق العاده، نمی تواند کشور را کنترل کند. شهروندان معترض ترکیه ای سیاست های دولت این کشور در صحنه خارجی را «شکست خورده» توصیف کرده و اعلام کردند سال ها حمایت از گروه های تروریستی مسلح در کشورهای همسایه هیچ سودی برای آنکارا نداشته است. تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند راه حل این شرایط، بازنگری در سیاست های خصمانه و همکاری مشترک با دولت های قانونی این کشورها و در راس آنها سوریه است.