آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

ایسنا: دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس «ام.آی-5» پس از حادثه تروریستی منچستر گفته برای شناسایی عناصر و گروه های تروریستی فعال در سوریه، مایل است با دستگاه اطلاعاتی سوریه ارتباط برقرار کند.

در پی حمله اخیر تروریست ها در منچستر که بیش از 20 کشته برجای گذاشت، «ام.آی-5» چنین تصمیمی گرفته است!

مولداوی

کامرسانت: جمهوری مولداوی پنج دیپلمات روس را «عنصر نامطلوب» اعلام و آنها را از مولداوی اخراج کرد. مسکو نیز به این اقدام، شدیدا اعتراض و اعلام کرد که به آن، «پاسخ قاطعی» خواهد داد. در مورد علت اقدام جمهوری مولداوی، گزارشی نرسیده است.

سوریه

تسنیم: پیشروی گسترده روزهای اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در بیابان های شرق این کشور، عقب نشینی سریع و فروپاشی صفوف «داعش» را به دنبال داشته است. در حال حاضر این تروریست ها در بیابان های شرقی از دو سو، تحت محاصره ارتش سوریه قرار دارند. تروریست ها در عراق هم حال و روز خوبی ندارند.

لیبی

فارس: «ارتش ملی لیبی» طی بیانیه ای، اعلام کرده که نیروی هوایی این کشور به همراه نیروی هوایی مصر، به طور مشترک مواضع القاعده را هدف قرار می دهند.

در پی حمله تروریست ها به اتوبوس حامل مسیحیان در استان «المنیا»ی مصر، جنگنده های مصری حمله به مواضع القاعده و داعش را در لیبی (از جمله شهر درنه) آغاز کرده اند.

اکوادور

آسوشیتدپرس: «لنین مورنو» رئیس جمهور اکوادور طی اظهاراتی، «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس را یک «هکر» خواند.

وی گفت: هر چند آسانژ را یک هکر می دانم، ولی اجازه خواهم داد تا او همچنان در سفارت اکوادور در لندن باقی بماند.

آسانژ پنج سال است که در سفارت اکوادور در لندن به عنوان پناهنده به سر می برد.

آسانژ هم در پاسخ گفته هکر نیست یک خبرنگار است.

روسیه

«دیفنس وان»: نماینده پارلمان روسیه گفته، در صورت ورود نیروهای آمریکایی یا ناتو به خاک شبه جزیره کریمه، مسکو از سلاح های هسته ای استفاده خواهد کرد.

کریمه در دریای سیاه قرار دارد و چند سال قبل از اوکراین جدا و به روسیه منضم شده است.