آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
شهرستان ها
۷

استاندار همدان: اجازه نمی دهم هیچ واحد تولیدی به خاطر مالیات تعطیل شود

استاندار همدان بر لزوم احیاء واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل با کمک همه دستگاه های اداری تاکید کرد و گفت: اجازه نمی دهم هیچ واحد تولیدی به دلیل سخت گیری های مالیاتی، بانکی و شهرداری تعطیل شود.

همدان - خبرنگار کیهان: محمدناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انسان از مدیرکل امور مالیاتی انتقاد کرد و افزود: بی لطفی شما در مسدود کردن حساب های مالی این واحد تولیدی به عنوان حربه ای برای وصول بدهی، قابل تامل است. بگذارید مشکلاتشان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: با تمام تلاش های انجام شده واحد تولیدی فولاد آلیاژی ملایر بعد از 13 سال به چرخه تولید بازگشت اما به دلیل بدهی به امور مالیاتی از فعالیت باز ایستاد که این اقدام جای تامل دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با فعالیت این واحد تولیدی برای هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود، تصریح کرد: این واحد تولیدی با بدهی 180 میلیارد تومانی، باید فعال شود تا بتواند مطالبات و بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حقوق دولتی و مالیات باید وصول شود اما نه به قیمت آسیب دیدن واحد تولیدی، ابراز داشت: در راستای تحقق شعار سال، «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسعه و تولید باید مدنظر قرار گیرد لذا با تعطیلی اینگونه واحدها، این محقق نمی شود.

نیکبخت خطاب به مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: یکی از اداره هایی که می تواند روند تولید را پیش ببرد یا آن را متوقف سازد، امور مالیاتی است.

وی ابراز داشت: اقدام فوق از سوی اداره کل امور مالیاتی یعنی، کار نکن، تعطیل باش اما پول ما را بده، آیا این هنر است.

استاندار همدان با بیان اینکه کار کردن در همدان سخت است، افزود: اگر واحدهای تولیدی فعالیت نکنند و صاحبان آنها به دلیل بدهی در زندان باشند، شما از کجا می خواهید مالیات بگیرید.

استاندار همدان در پایان سخنان خود اظهار داشت: بانک ها و دستگاه های اداری به تولید وسیع بیندیشند چون ایجاد اشتغال خواسته به حق مردم است.