آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۰
سینما
۱۲

کاپیتان کرک پادشاه شورشی سینما!

اگر به اختیار صنعت سینما بگذارند، یک پادشاه هم می تواند شورشی باشد! «پادشاه شورشی» عنوان فیلم تازه ای است که کاپیتان کرک جدید سینما، کریس پاین نقش اصلی آن را بازی می کند. پاین با درآوردن لباس فضانوردان از تن، به دوران کهن می رود تا مدیریت یک شورش بزرگ تاریخی را به عهده بگیرد. منتقدان سینمایی به طعنه می گویند پاین با پیاده شدن از سفینه فضایی اینترپرایز، راهی یک دوره تاریخی دور می شود.

دیوید مکنزی، وظیفه کارگردانی پادشاه شورشی را به عهده دارد. او سال قبل برای درام پرسروصدای «اگر سنگ از آسمان ببارد»، بشدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد. به همین دلیل، اهل فن با علاقه خبرهای مربوط به فیلم تازه او را دنبال می کنند. شبکه جنجالی و معتبر نتفلیکس، تهیه کننده این درام تاریخی 70 میلیون دلاری است. قرار است کلید فیلمبرداری پادشاه شورشی ماه آگوست در لوکیشن های متنوع اسکاتلند زده شود.

فیلمنامه فیلم براساس داستان زندگی واقعی رابرت بروس نوشته شده است. این پادشاه سرشناس اسکاتلندی قبل از این در چند فیلم سینمایی به تصویر کشیده شده که معروف ترین آنها «شجاع دل» مل گیبسن است. حالا مکنزی قصد دارد تعریف تازه ای از داستان زندگی این پادشاه شورشی ارائه کند. برای همین او آن بخش از زندگی رابرت بروس را نمایش می دهد که اختصاص به مبارزه با حاکمیت انگلستان و پایان دادن به استیلای آن بر اسکاتلند دارد. فیلمنامه را خود مکنزی نوشته و کریس پاین قرار است نقش پادشاه رابرت را جلوی دوربین او بازی کند.

بن فوستر انگلیسی تبار هم نقش جیمز داگلاس سلحشوری را به عهده دارد که یکی از رزمندگان و مشاوران مهم پادشاه بود. مضمون فیلم به احتمال زیاد مورد پسند سیاستمداران انگلیسی قرار نخواهد گرفت، اما منتقدان می گویند چشم انتظار یک درام قوی تاریخی و یک فیلم نامتعارف جذاب هستند.