آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۰
فوتبال ایران
۱۱

تیم امید همچنان بدون سرمربی

فدراسیون فوتبال در خواب بهاری

قبل از این که تیم ملی جوانان راهی جام جهانی شود حرف از این بود که چون این بازیکنان برای سال های آینده باید در رده امید بازی کنند بهتر است امیرحسین پیروانی که سنگ بنای این تیم را خودش گذاشته است بالای سر شاگردانش باشد و در رده امید هم هدایت آنها را برعهده داشته باشد.

آن زمان حرف از این بود که تیم جوانان که بازیکنان خوبی هم دارد به موفقیت های خوب و چشمگیری در جام جهانی می رسد و به همین دلیل شرایط حکم می کند تا بچه هایی که چند ماه و چند سال با پیروانی در اردو بوده اند، حضور در تیم امید را هم با سرمربی خودشان تجربه کنند. اما ورق یکدفعه برگشت.تیم ملی در حالی که شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی را داشت از پرتغال شکست خورد تا وداع تلخی با این رقابت ها داشته باشد.از همان روز بود که دوباره نظرها تغییر کرد. منتقدان از خانه ها بیرون آمدند و دوباره پیروانی شد آدم بد داستان!

در این که آن زمان چه تصمیمی گرفته شده یا عملکرد پیروانی در جام جهانی چطور بوده است حرفی وجود ندارد نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که رقابت های انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا از اواخر تیرماه در 10 گروه برگزار می شود تا 16 تیم منتخب این مسابقات راهی رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی چین در ژانویه 2018 شوند و این اتفاق در حالی قرار است بیفتد که تیم ملی امید هنوز سرمربی ندارد! ملی پوشان زیر 23 سال ایران در گروه اول این رقابت ها با قرقیزستان، عمان و سریلانکا هم گروه هستند و براساس زمانبندی اعلام شده اولین بازی ایران 28 تیرماه برگزار می شود اما اصلا مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون فوتبال دست روی دست گذاشته اند و هنوز هیچ اقدامی برای انتخاب سرمربی نکرده اند؟

ظاهرا قرار است روز چهارشنبه کمیته فنی و جوانان جلسه فنی تشکیل دهد و یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح می شود همین موضوع باشد.اتفاقی که شاید کسی زیاد حواسش به آن نیست اما اهمیت زیادی دارد.