آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۶
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

اجرای 3 طرح از محل اعتبارات رئیس جمهوری در یاسوج

عملیات اجرایی 3 طرح شهری شامل «تامین آب فضای سبز»، «اجرای سامانه پمپاژ و خط انتقال آب» و «نصب 40 برج نوری» با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. به گزارش ایسنا، «سید موسی خادمی»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها به آرامش، امنیت، رفاه نسبی و روشنایی مطلوب در مجموعه پارک جنگلی یاسوج می انجامد، تاکید کرد: با آغازعملیات اجرایی طرح های تعریف شده عملا کار احیای پارک جنگلی یاسوج آغاز می شود.

افزایش اعتبارات سفر هیات دولت به استان کرمانشاه

با افزایش اعتبارات سفر رئیس جمهوری به 12هزار و 295 میلیارد ریال در استان کرمانشاه، تعداد طرح ها نیز به 60 طرح افزایش یافت. به گزارش ایرنا، «مجتبی نیک کردار» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در این سفر 45 طرح با 9 هزار و 980 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا در سال های 95 و 96 به تصویب رسید که با پیگیری های مسئولان استان؛ تعداد طرح ها واعتبارات افزایش یافت.

جلیقه هوشمند برتن ناجیان غریق دریا در مازندران

ناجیان غریق در ساحل مازندران برای نخستین بار به جلیقه های هوشمند نجات مجهز شدند. «علیرضا یونسی رستمی»، رئیس ستاد اجرایی طرح دریا درمازندران در گفت و گو با ایرنا افزود: ناجیان غریق می توانند از طریق جلیقه های دارای کمربند هوشمند(سنسوردار) همزمان چندغریق را در دریا از مرگ حتمی نجات دهند. این کمربندها دارای سنسورهوشمند است که ناجیان در فاصله 2 متری به غریق پرتاب می کنند و پس از 5 ثانیه با باز شدن کمربند، غریق به ناجی متصل و به خارج از آب هدایت می شود. وی قابلیت اصلی این جلیقه ها را که به همت یکی از شرکت های دانش بنیان مازنی ساخته شد تسریع در نجات، استحکام زیاد و نجات همزمان چند نفر و تحمل فشار زیاد بدون پارگی اعلام کرد.