آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۸
اجتماعی
۴

قالیباف: سازمان مدیریت بحران، قادر به اداره تهران در بحران های بزرگ نیست

شهردار تهران گفت: اقرار می کنیم که با همه اقدامات انجام شده باز هم مدیریت بحران شهر تهران جوابگوی حوادث این شهر نیست.

محمدباقر قالیباف در آیین رونمایی از دستاوردهای سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: سوال این است که چرا وقتی پشت تریبون قرار می گیریم یادمان می رود که با چه کسی حرف می زنیم. متاسفانه در کشور ما مسئولان که پشت تریبون قرار می گیرند به جای اینکه به مردم بگویند چه کردیم در جایگاه اپوزیسیون قرار گرفته و می گویند چرا دیگر دستگاه ها فلان کار را انجام ندادند. خیلی خب، اما خود تو بگو که چه کردی. متاسفانه مدیریت بحران نیز خودش درگیر همین مسائل است. شهردار تهران با بیان اینکه قانون مدیریت بحران برای یک دوره پنج ساله در سال 87 تصویب شد، گفت: نمی خواهم بگویم که الان مدیریت بحران قانون ندارد اما سوال این است که با همان قانون چه کردیم.

قالیباف همچنین از صرف بودجه مدیریت بحران در جاهای دیگر انتقاد کرد و گفت: با تمام این اقدامات انجام شده من باز هم می گویم که اگر حادثه ای در تهران رخ دهد واقعا خطرناک است. به خدا که ما بحران مدیریت داریم و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود. چرا ما لوله های گاز را در زیر زمین گذاشته ایم آن هم در شهر حادثه خیزی مانند تهران؟!

رونمایی از 12 طرح و دستاورد مدیریت بحران شهر تهران

احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم در این مراسم با اشاره به رونمایی از 12 طرح و دستاورد مدیریت بحران پایتخت، گفت: سند کاهش خطر پذیری محلات شهر تهران، سند مخاطرات مدارس، تدقیق نقشه گسل ها و پهنه های گسلی شهر تهران، سامانه هشدار سریع زلزله، طراحی شبکه راه های اضطراری، طرح آموزش جامع همگانی، برنامه فعال سازی مرکز فرماندهی مدیریت بحران، برنامه مدیریت بحران ساختمان های شهر تهران، خودروهای فرماندهی مدیریت بحران، سامانه جامع مدیریت بحران، سامانه جامع تاب آوری شهر تهران و تدوین سازمان و شورای مدیریت بحران طرح هایی است که از آنها رونمایی شد.