آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۸
اجتماعی
۴

سلام ایران

تلفن تماس: 88769075

باغ کتاب و سرانه مطالعه: آقای فریبرز کیانی در تماس با ستون سلام ایران اظهار داشتند که در صفحه 22 روز چهارشنبه در مورد باغ کتاب و تاریخ ساخت و کمبودهای آن توضیح داده اید اما ننوشته اید که در شهر تهران سرانه مطالعه چقدر است که اصلا به چنین چیزی احتیاج بوده است یا خیر که چندین برابر کتابخانه های امریکاست. باید آمار بگیرید که مردم برای خرید کتاب چقدر به کتابفروشی ها مراجعه می کنند تا متوجه شوید آیا چنین چیزی در تهران واجب بوده است یا خیر؟ آیا این زیبنده ایران است که بچه های شهرهای مرزی در فلاکت باشند و از آموزش و پرورش و بهداشت کافی برخوردار نباشند ولی در پایتخت موزه کتاب با چنین هزینه ای ساخته شود. در آینده تعداد مراجعان این مرکز را بررسی کنید تا بازدهی آن مشخص شود.

درخواست کاهش سود بانکی: آقای برکچی در تماس با ما عنوان کردند که می خواستم در پاسخ به آقای طیب نیا وزیر محترم اقتصاد که اعلام کردند سود سپرده های بانکی بالاست اعلام کنم بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کردند که در سال 96 نرخ تورم در ایران 12 درصد است و حداکثر سودی که بانک ها به سپرده گذاران می دهند 15 درصد است وتسهیلات با سود 18 و 19 درصد به مردم می دهند. چطور ایشان اظهار می کنند نرخ سودها باید به 10 درصد تقلیل یابد؟ آیا ایشان تشخیص دقیق تری از بانک جهانی و صندوق بین المللی دارند؟

مغایرت نرخ تورم با افزایش حقوق: آقای حسینی گفتند افزایش حقوقی که سالانه دولت برای بازنشستگان و شاغلانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند مصوب می کند با عنایت به افزایش قیمت کالاها و تعرفه های پزشکی، دارو، شهریه دانشگاه ها و کرایه وسایل نقلیه عمومی هیچ تناسبی با هم ندارند. لذا آنچه مردم از دولت ومجلس تقاضا دارند افزایش حقوق را سال آینده اجرا نکنند و قیمت ها نیز تثبیت شوند به دلیل اینکه میزان نرخ تورمی که از سوی دولت و بانک مرکزی اعلام می شود مغایر با آمار بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است. مسئولان تورم را 8 درصد اعلام می کنند اما بانک جهانی و صندوق بین المللی 12 درصد اعلام می کند.