آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۲
جهان
۲۰

نصرالله: شیعه و سنی کنار هم موصل را آزاد کردند

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن قدردانی از فتوای آیت الله «سیدعلی سیستانی» مبنی بر جهاد کفایی علیه داعش تاکید کرد، شیعه و سنی در کنار هم در آزادسازی موصل نقش داشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از «المنار»، سیدحسن نصرالله با اشاره به آزادسازی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش، در دلایل اهمیت فتوای آیت الله سیستانی علیه داعش گفت: این فتوا از چند جهت اهمیت داشت: مردم را از حیرت و دستپاچگی نجات داد، دشمن را مشخص کرد، همه را متوجه مسئولیت های خود کرد، مختص طایفه شیعه نبود و در نهایت سطح مبارزه را بالا برد و شکل رویارویی را متحول کرد. وی افزود: به دنبال این فتوا هزاران نفر به جبهه ها پیوستند تا قدرت واقعی عراق را به نام الحشد الشعبی تشکیل دهند.

نصرالله در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نقش علمای اهل سنت در پیروزی علیه داعش گفت: علمای سنی عراق توانستند با روشنگری خود چشم فتنه را کور کنند و توطئه جنگ موهوم شیعه و سنی را ناکام بگذارند. دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: امریکایی ها گفتند پیروزی بر داعش نیاز به سی سال وقت دارد، اما عراقی ها می دانستند که در صورت وجود اراده بین المللی، شکست داعش نیاز به مدت زیادی ندارد.

نصرالله در بیان اهمیت آزادسازی موصل گفت: این پیروزی در عراق و سوریه و همه کشورهای منطقه و جهان ابعاد و تاثیرات زیادی خواهد داشت.