آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
صفحه آخر
۱۲

6 کشته و 17 زخمی حاصل حمله شبانه ناتو به آوارگان جنگی در افغانستان

در تازه ترین عملیات شبانه نیروهای خارجی در افغانستان نظامیان ناتو با حمله به آوارگان جنگی دستکم 6 نفر از آنها را کشت و 17 نفر را هم زخمی کرد.

نیروهای ناتو جمعه شب در جریان حمله به آوارگان داخلی در منطقه «لوردروشان» ولایت «ارزگان» علاوه بر کشتن 6 غیرنظامی و زخمی کردن 17 تن دیگر، دو غیرنظامی را نیز بازداشت کرده و با خود برده اند. این نیروها کسانی را هدف قرار دادند که از ترس حملات هوایی نیروهای خارجی، خانه های خود را ترک کرده بودند.

به گزارش تسنیم، برخی از منابع رسمی افغان در ولایت «ارزگان» بدون ارائه آماری از تلفات غیرنظامیان اعلام کردند که در عملیات نیروهای خارجی بسیاری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند. برخی مقامات امنیتی افغان گفته اند تمام کشته شدگان و زخمی ها «مخالفان مسلح» بودند اما مقام مسئول بیمارستان مرکزی این ولایت اعلام کرده بسیاری از قربانیان غیرنظامی و کودک هستند. در گذشته نیز بارها در حملات نیروهای خارجی به ویژه عملیات های شبانه نیروهای ویژه همواره غیرنظامیان افغان هدف قرار گرفته اند. چند روز قبل نیز رسانه های غربی فاش کردند نیروهای ویژه انگلیسی در عملیات های شبانه غیرنظامیان را می کشتند اما آنها را «شبه نظامیان طالبان» جا می زدند. عملیات گسترده نظامی از چند هفته گذشته تاکنون برای پاکسازی مرکز و مناطق همجوار شهر «ترینکوت» از مخالفان مسلح در حال انجام است. گرچه در گزارش رسانه ها مشخص نشده که نیروهای خارجی مربوط به کدام یک از کشورهای عضو ناتو بوده اند اما در گذشته نیروهای هلندی، آمریکایی و استرالیایی در این ولایت مستقر بودند.