آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
صفحه آخر
۱۲

شیخ نعیم قاسم فاش کرد: استفاده ابزاری سازمان ملل ازآوارگان سوری علیه دولت لبنان

معاون دبیرکل حزب الله لبنان فاش کرد، بنا به دلایل خاصی، سازمان ملل و برخی ازکشورها نمی خواهند آوارگان سوری مقیم لبنان، در برهه کنونی به کشورشان بازگردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» فاش کرد، سازمان ملل و برخی کشورهای بزرگ تصمیم گرفته اند در برهه کنونی، آوارگان سوری به کشور بازنگردند تا از آن به عنوان اهرم فشاری علیه دولت سوریه استفاده کند.

شیخ قاسم در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت لبنان از فشارهای سیاسی عربی و بین المللی خلاص شود، تا بتواند تصمیم به مذاکره با دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان بگیرد.

وی در ادامه، از دولت لبنان خواست واقعیت آوارگان را به صورتی دقیق دریابد. معاون نصرالله گفت: این آوارگان از فقر، بیماری و واقعیت اجتماعی سخت در رنجند و در مقابل نیز لبنانی ها بار این آوارگی را تحمل می کنند.

شیخ قاسم تاکید کرد: مذاکره دولت لبنان با دولت سوریه واجب و ضروری است زیرا برای آوارگان بهتر است که پس از برقراری امنیت در بسیاری از مناطق سوریه، به کشورشان بازگردند، نه اینکه در این وضعیت باقی بمانند.

وی تصریح کرد، یک مسئول بلند پایه اروپایی به وی گفته است سازمان ملل فعلا نمی خواهد که در مرحله فعلی، آوارگان به سوریه بازگردند و این بدان معناست که آنها می خواهند از موضوع آوارگان در لبنان به عنوان ابزار سیاسی علیه دولت سوریه استفاده کنند و بگویند دلیل «آوارگی» دولت سوریه است.

نعیم قاسم گفت: آنچه که خواستار آن هستیم هماهنگی انسانی برای بازگشت آواره ها به کشورهایشان براساس دو اصل است: انتقال به مکان امن و مختار بودن فرد آواره برای آزادی بازگشت بدون تحمیل آن.