آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جزئیاتی از ماجرای تیراندازی در متروی شهرری

صبح دیروز (24 تیر) فردی 40 ساله با سلاح سرد وارد ایستگاه شهرری شد و با حمله به شهروندان و مسافران 4 نفر از آنها را زخمی کرد که عوامل انتظامی مستقر در مترو سریعا وارد عمل می شوند.

بر این اساس، پس از تذکرات مکرر ماموران پلیس فرد مهاجم به سمت یکی از ماموران حمله ور شد و یکی از آنها را مجروح کرد که ماموران پس از این اتفاق با به کارگیری و رعایت قانون استفاده از اسلحه، مجبور به شلیک به سمت وی می شوند.

در عین حال، هادی تمهیدی معاون فرماندار شهرری در خصوص جزئیات حادثه امروز متروی شهرری گفت: در اثر درگیری لفظی یک شهروند عادی با یک روحانی این حادثه رخ داد چرا که روحانی ظاهرا داشت امر به معروف می کرد و نامبرده با چاقو روحانی را مورد حمله قرار می دهد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، پس از شلیک ماموران به پای فرد مهاجم این فرد در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.

در همین رابطه؛ سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حادثه متروی شهرری گفت: این حادثه در ساعت 10:35 دقیقه در متروی شهر ری به وقوع پیوست.

وی افزود: فردی سه نفر را مضروب کرد که یک نفر از آنها روحانی بود. فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری علت وقوع این حادثه هستیم و گفته های شاهدان عینی را بررسی می کنیم.

این مقام ارشد پلیس پایتخت با تاکید بر این مطلب که هیچ مسئله امنیتی در کار نبوده، اعلام کرد: وقتی که این اتفاق افتاد، ماموران حاضر در ایستگاه به شخص ضارب تذکر دادند، اما این فرد به مامور انتظامی حمله ور شد که مامور ما به مقداری جزئی زخمی شد.

وی گفت: با توجه به وضعیتی که فرد مضروب در مترو ایجاد کرده بود و عدم توجه به اخطار پلیس، به وی تیراندازی شد و فرد ضارب در حین انتقال به بیمارستان فوت کرد.

سردار ساجدی نیا با اعلام این مطلب که پلیس اجازه نمی دهد که امنیت مردم به خطر بیفتد، اظهار داشت: مردم بدانند که فرزندانشان در نیروی انتظامی در راستای حفظ و امنیت آنان با تمام توان تلاش می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص آخرین وضعیت مجروحان این حادثه گفت: 2 نفر از مجروحان به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند و نفر سوم که روحانی بوده نیز حالش رو به بهبود بوده و در حال ترخیص است.