آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف 4 تن و 402 کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

مرزبانان و تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان در عملیات متحورانه موفق شدند از سوداگران مرگ 4 تن و 402 کیلوگرم انواع مواد مخدر، سلاح و مهمات کشف و ضبط کنند.

زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان دلاور میهن اسلامی در برخورد با قاچاقچیان یک محموله سنگین به وزن 2 تن و 469 کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیری سلاح و مهمات در منطقه مرزی سراوان واقع در جنوب شرقی استان کشف و ضبط کردند.

سرتیپ دوم سعید کمیلی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی و همکاری سپاه پاسداران از قصد قاچاقچیان برای انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر مخفی شده در زیر رمل های قسمتی از منطقه عمومی مکسوخته سراوان در فرصتی مناسب به عمق کشور آگاه شدند و منطقه را با هوشیاری کامل زیر نظر قرار داده و سوداگران مرگ را شناسایی کردند.

وی با اشاره به غافلگیری قاچاقچیان و ناتوانی آنان در انجام هرگونه واکنش نسبت به اقدام به موقع مرزداران گفت: مرزداران در پاکسازی محل 2 تن و 360 کیلوگرم تریاک، 109 کیلوگرم هروئین و مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط کردند.فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و 933 کیلوگرم مواد مخدر و کشته شدن یک قاچاقچی و دستگیری 4 نفر از سوداگران مرگ در این استان خبر داد. سرتیپ حسین رحیمی گفت: در این عملیات تکاوران پلیس موفق شدند از این افراد 3 دستگاه خودرو، 2 قبضه سلاح و 12 تیغه خشاب کشف کنند.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد مخدر شامل یک تن و 513 کیلوگرم تریاک، 399 کیلوگرم حشیش و 21 کیلوگرم هروئین می باشد.