آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خسارت سیل به روستاهای 2 استان اعلام شد

در اثر وقوع سیل، به تاسیسات زیربنایی روستایی شهرستان ساوجبلاغ و پنج روستا از توابع طالقان و 457 واحد مسکونی در ایرانشهر خسارت وارد شد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: بر اثر برآوردهای اولیه خسارت سیل به ساوجبلاغ حدود 8 میلیارد ریال اعلام شد که به امور آب 500 میلیون تومان، آبفای روستایی 250 میلیون تومان و راه های روستایی 100 میلیون تومان خسارت وارد کرده است که این میزان برآورد اولیه است.

ابوالقاسم پالیزگر افزود: در این حادثه یک دختربچه 9 ساله فوت کرد، حدود 14 نفر به صورت سطحی مصدوم شدند و 2 نفر نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

وی اضافه کرد: در سیل جمعه شب 5 روستا دچار خسارت فراوان و علاوه بر آسیب دیدگی بخشی از باغات 4 دهنه پل و بخشی از جاده های روستایی تخریب شده است.

امیر محمدی، معاون امور عمرانی فرماندار طالقان از بسته شدن راه های روستاهای ناریان، دیزان، پراچان، خیکان و مهران و همچنین طغیان رودخانه بسته خبر داد و گفت: سقوط یک خودرو ال 90 و یک پراید بر اثر سیل در دره داخل روستای دیزان به رودخانه، آسیب به چند خودرو در روستای دیزان، تخریب سر دهنه های انهار روستاهای مذکور، آبگرفتگی 4 منزل مسکونی و 7 طویله در روستای دیزان، خسارت به باغات و زمین های کشاورزی این روستاها از جمله زیان های وارد شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: بررسی های اولیه حاکی از آن است که زباله های بستر رودخانه طالقان، عدم لایروبی انهار و خشک بودن زمین سبب جاری شدن سیلاب بوده است.

رضا اربابی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هم از شناسایی 457 واحد مسکونی شهری و روستایی در ایرانشهر که بر اثر بارندگی ها دچار خسارت شده اند خبر داد و گفت: برق 25 روستای ایرانشهر بر اثر بارندگی قطع شده بود که به همین دلیل پمپ های آب 25 روستا از کار افتاده و مردم دچار مشکلات بی آبی شده بودند، که با تلاش مامورین مشکل برق برطرف شده است. وی اضافه کرد: حدود 20 واحد آموزشی برای اسکان اضطراری خسارت دیدگان در ایرانشهر پیش بینی شده و کلیه نیروهای امدادی در این مناطق در آماده باش کامل قرار دارند.