آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
حوادث
۱۹

دختر 8 ساله راز قتل پدر را فاش کرد

دختر هشت ساله، راز ارتباط پنهانی مادر و قتل پدرش توسط مرد غریبه را فاش کرد.

به گزارش جام جم، اردیبهشت 89، دختری خردسال همراه پدربزرگش به یکی از کلانتری های شهریار رفت و گفت: «از مدتی قبل مردی غریبه به نام وحید به خانه ما رفت و آمد می کرد و با مادرم ارتباط داشت. یک بار مادرم پشت تلفن از وحید خواست کار پدرم را تمام کند و چند روز بعد، پدرم به طور ناگهانی ناپدید شد. پس از این اتفاق، وحید به خانه مان آمد و برای مادرم تعریف کرد که چطور پدرم را با ضربه های چاقو کشته است.»

با ثبت این شکایت، همسر مقتول دستگیر شد و با ثابت شدن اظهارات دخترش به زندان افتاد. در بازجویی ها از او ردپای وحید و دو نفر دیگر نیز در قتل به دست آمد. یکی از آنها پسری 17 ساله به نام سعید بود که پس از دستگیری گفت: «وحید از 15 روز قبل از حادثه، نقشه قتل را کشیده بود. قرار شد مقتول را به اطراف شهریار بکشانیم و ابتدا من با چوب به سرش بزنم و اگر نمرد، وحید با چاقو او را بکشد. می دانستیم اگر زنده بماند، تلافی می کند. روز حادثه، او را به بهانه ای به اطراف شهریار کشاندیم. با چوب به سرش زدم، اما نمرد. سپس وحید او را به پشت درخت ها برد و با چاقو و تیغ موکت بری کشت.»

با اعتراف سعید، جسد مقتول کشف شد و برای تحقیقات در اختیار ماموران پزشکی قانونی قرار گرفت. به گفته آنها، اصابت چوب و چاقو هر دو منجر به قتل شده بود. همچنین بازجویی های تکمیلی فاش کرد وحید به بهانه ارتباط پنهانی مقتول با خواهرش، نقشه قتل را با همکاری همسر مقتول و سه نفر دیگر اجرا کرده است. وحید در روزهای ابتدایی حادثه به افغانستان گریخته و شش سال پس از حادثه همچنان متواری است.

با وجود این دادسرا جرم وحید و سعید را مشارکت در قتل عمد و همسر مقتول و رامین را معاونت دانست و پس از صدور کیفرخواست، پرونده را برای صدور حکم در اختیار شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان زاده قرار داد. صبح دیروز، قرار بود جلسه رسیدگی برگزار شود، اما به دلیل وجود برخی نواقص به روزهای آینده موکول شد.