آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
سیاسی
۲

رایزنی مجلسی ها با رئیس جمهور درباره کابینه

در ادامه رایزنی مجلسی ها با رئیس جمهور درباره کابینه آینده، دیروز اعضای هیات رئیسه و هیات موسس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با حسن روحانی دیدار و گفت وگو کردند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس درباره این دیدار گفت: رئیس جمهور با اشاره به موضوع انتخاب اعضای کابینه دوازدهم عنوان کرد که 50درصد اعضای کابینه دولت فعلی در دولت بعد تغییر می کند.

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس در گفت وگو با فارس اظهار کرد: آقای روحانی گفت همان طور که در انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم با رهبر انقلاب مشورت کرده در انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم نیز با ایشان مشورت می کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی با اشاره به ارتباطات خود با رهبر معظم انقلاب گفت که علاوه بر مسائل کاری و بحث دولت، ارتباط و دوستی من با رهبر معظم انقلاب به 50 سال قبل بازمی گردد و طی این مدت با رهبر معظم انقلاب رفت و آمد خانوادگی داشتم و در همه امور با ایشان مشورت می کنم و دولت متعلق به ایشان است و اگر دستوری بدهند حتما اطاعت می کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور اظهار کرد من به وزرا گفته ام که اگر مقام معظم رهبری از شما چیزی بخواهند آن را اجرا کنید و بعد به من اطلاع دهید.

عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی افزود ما در دولت یازدهم از اقلیت های دینی و بانوان استفاده کردیم و در دولت دوازدهم نیز کار به همین شکل خواهد بود و توصیه کرده ایم که 2000 نفر از جوانان اعم از خانم و آقا در وزارتخانه ها به عنوان دستیار و مشاور به کار گرفته شوند. روحانی گفت که ما سالانه 800 هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم و سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر جویای کار هستند که اکنون با محدودیت های موجود امکان جذب برای یک میلیون و 300 هزار نفر را نداریم.