آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
سیاسی
۲

افتتاح خط تولید موشک صیاد 3

مراسم افتتاح خط تولید انبوه و تحویل موشک برد بلند صیاد3 به پدافند هوایی با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت و روزآمدسازی پدافند هوایی کشور در بردهای پست، متوسط و بلند اظهارکرد: سامانه صیاد3 با برد عملیاتی حدود 120 کیلومتر و ارتفاع پروازی 27کیلومتر در مقابل تهدیدات هوایی دوربردمتوسط و بلند طراحی شده است.

وزیر دفاع افزود: موشک صیاد3 بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی شده و قادر است با انواع مختلف تهدیدات مانند هواپیماهای جنگنده رادار گریز، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز، بالگردها و انواع مختلف پرنده های مدرن دارای مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.

سردار دهقان عنوان کرد: این موشک دارای هدایت ترکیبی و مجهز به جست وجوگرهای پیشرفته فعال، نیمه فعال و همچنین مادون قرمز است.

وزیر دفاع گفت: این موشک از قابلیت های پیشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونیک برخوردار است.

دهقان تاکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور در حوزه های گوناگون با نگاه به افق های سند چشم انداز 20 ساله کشور و حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی به عنوان موتور محرکه صنایع مختلف وزارت دفاع با تمام توان به سوی فتح قله های بلند فناوری های پیچیده دفاعی و نظامی گام برخواهد داشت و لحظه ای از ارتقای توان رزمی عملیاتی نیروهای مسلح غفلت نخواهد کرد.