آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
ورزش ایران
۱۰

سایه تعلیق کنار رفت

اصلاح اساسنامه فدراسیون کشتی و رفع ایرادات اتحادیه جهانی کشتی ازاقدامات بزرگ فدراسیون است. دبیر فدراسیون می گوید با انجام این کار سایه تعلیق از سر کشتی ایران برداشته شده است.

رضا لایق درباره جزئیات بیشتر این اقدام می گوید: اساسنامه در جلسه مجمع فدراسیون کشتی و با حضور محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده وزارت به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با رفع ایرادات به تائید اعضا رسید. بر اساس قانون، بررسی اساسنامه جدید باید در جلسه مجمع فدراسیون کشتی و با حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان انجام می شد و به تصویب می رسید که این کار هفته گذشته صورت گرفت و ما نیز اساسنامه جدید را برای اتحادیه جهانی کشتی ارسال کردیم تا آنها نظر نهایی خود را در این باره اعلام کنند و آن را به تائید برسانند.

وی با بیان این که برخی کشورهای صاحب نام کشتی در جهان به دنبال این بودند که این موضوع بهانه ای برای تعلیق کشتی ایران باشد، ادامه می دهد: خوشبختانه این کار با تفاهم و واقع بینی بخوبی صورت گرفت تا به دست برخی کشورها که خواهان افول جایگاه کشتی ایران هستند، بهانه ای ندهد.

لایق در پاسخ این پرسش که اتحادیه جهانی کشتی چه زمانی نظر خود را درباره اساسنامه جدید اعلام می کند، می گوید: قرار است در چند روز آینده این اتحادیه نظر نهایی خود را اعلام کند.