آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۹
سینما
۱۲

هدیه ای برای آقای رئیس جمهور

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» بسته فیلمی با عنوان «هدیه ای برای آقای رئیس جمهور» و با محوریت آثار اقتصادمقاومتی را برای اکران ارائه کرد.

به گزارش مهر، توجه مردم و مسئولان به توان و ظرفیت داخلی برای پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی، طرح مطالبات مردم بویژه در عرصه اشتغال و تولید و شکستن فضای دو قطبی و همدلی با دولت در جهت رفع مسائل اقتصادی از جمله اهداف این بسته ویژه اکران کنندگان جشنواره «عمار» است.

مستند «چهل و 4 نفر» به کارگردانی امیر مهریزدان، «عروس وامنان» به کارگردانی فاطمه مرزبان، «چین آخر» به کارگردانی سعید حسین پور، «آفراندن» به کارگردانی علی قادری، مستند «چوب بستنی» به کارگردانی محمد طالبی، «وقتی گفتند نمی شود» اثر دیگری از فاطمه مرزبان و «قابلمه» اثری کوتاه به کارگردانی حسین دارابی عنوان آثار بعدی مجموعه ویژه جشنواره «عمار» هستند.

تیزرهای کوتاه اقتصاد مقاومتی به نویسندگی محمد نیکدل، شامل چهار فیلم کوتاه یک دقیقه ای با عناوین مختلف است که در راستای توجه و عمل به منویات رهبری در جهت پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تولید شده است.

موشن گرافیک «انتخاب با خودمونه» و انیمیشن «قهرمانان مدرسه» دو اثر دیگر اصلی این بسته فیلم برای ایام دهه کرامت است که از طرف دبیرخانه جشنواره عمار ارائه شده است. این آثار هم برای اولین بار وارد شبکه اکران مردمی می شوند.

همچنین مستند «حراج بزرگ»، «سیداحمد»، «به خاطر یک مشت علف»، «روزگار اکبر»، «پیشگامان یاری خدا و رسول»، «مقاومت تا پیشرفت»، «تا قاف»، «یک روز، یک زندگی»، «شوره»، «لباس ایرانی»، «تحریم شکنان»، «انعکاس»، «جامدادی» و «بدون شرح» همراه آثار دیگری با توجه به هر منطقه، مجموعه فیلم های ارائه شده جشنواره «عمار» برای اکران در دهه کرامت است.