آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۱
ایران
۱۵

فرودگاه اصفهان با سرمایه گذاری خارجی توسعه می یابد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با 120 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، رحمت الله مهابادی دیروز در جریان آغاز عملیات اجرای سه طرح در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: مطالعات اجرایی طرح توسعه این فرودگاه توسط مشاوران در حال انجام است و در مرحله بعدی قرارداد مربوطه با پیمانکار خارجی منعقد خواهد شد.

وی با بیان این که امور مربوط به اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان براساس برنامه پیش می رود، تصریح کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای طرح توسعه فرودگاه اصفهان محدودیتی ندارد و اعتبار مالی موردنیاز این طرح تامین شده است، اما در عرصه فرودگاهی با محدودیت مواجه هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به این که گردشگر دوست دارد از نقطه ای که مورد علاقه اش هست به کشور میزبان وارد شود، گفت: بسیاری از گردشگران خارجی اصفهان را به عنوان محل مورد علاقه خود برای ورود به کشورمان انتخاب می کنند.

مهابادی اضافه کرد: بنابراین پیش بینی ما این است که فرودگاه اصفهان درگاه ویژه ای برای ورود و خروج گردشگران و مهمانان خارجی خواهد شد و نیاز به توسعه دارد.

وی افزود: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با این رویکرد برای توسعه فرودگاه اصفهان با یکی از سرمایه گذاران و شرکت های خارجی که در بین 10 پیمانکار برتر جهان قرار دارد وارد مذاکره شد و آن را به مشارکت در سرمایه گذاری برای توسعه فرودگاه اصفهان ترغیب کرد. مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به این که فرودگاه های مهرآباد و بهشتی نژاد مشهد در بین فرودگاه های جهان و خاورمیانه دارای رتبه هستند، گفت: با طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و تجهیز آن به فناوری های پیشرفته، این فرودگاه نیز دارای رتبه بین المللی خواهد شد.