آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

سعید مستغاثی: نیروهای انقلابی مسئول آگاه سازی جامعه هستند

یک کارشناس فرهنگی معتقد است که دستگاه ها و مسئولان فرهنگی دغدغه ای برای بهبود عرصه فرهنگ و هنر ندارند و این نیروهای انقلابی هستند که باید «آتش به اختیار» برای آگاه سازی جامعه تلاش کنند.

سعید مستغاثی درباره فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب در گفت وگو با سینماپرس اظهار داشت: نیروهای متعهد و انقلابی در حال حاضر باید گرد هم جمع شوند و با روحیه ای جهادی و انقلابی بدون آنکه به دنبال تولید آثار گران قیمت با بودجه های آنچنانی باشند سعی کنند تا همه مردم کشور را از شرایط اسفباری که مسئولان دولتی بر سر کشور آورده اند آگاه کنند. هر رسانه اعم از شبکه های اجتماعی، نشریات خانگی، کلاس ها، سخنرانی ها، گعده ها و... می تواند محلی باشد برای آنکه نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی مردم را آگاه کنند و آنها را با خود همراه و همدل سازند تا بتوانند با پشتوانه اتحاد بر علیه جهل قیام کنند.

وی تصریح کرد: سینمایی که ما امروزه شاهد آن هستیم هیچ گونه قرابت و همخوانی با تفکرات مردمی، خواسته ها و نیازهای آنها ندارد؛ متاسفانه نه تنها سینما که بطور کل فضای فرهنگی در کشور ما بسیار ناسالم است. ما در حوزه هایی مانند رسانه ها، نشر و... نیز با فضایی سکولار که عمدتا بازماندگان قبل از انقلاب اسلامی آنها را اداره می کنند روبرو هستیم.

مستغاثی متذکر شد: «آتش به اختیار» در راستای حکم الهی امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما باید بکوشیم تا براساس این فرمان درست و به جای مقام معظم رهبری وارد میدان مبارزه شویم و بساط رانت خواران و باندبازان و معاندان را برای همیشه برچینیم.