آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

فارسی آموز آرژانتینی: نگاه اسلام به زن مسلمانم کرد

«حسن لئاندرو براماکنته» مسلمان آرژانتینی گفت: وقتی حجاب زنان مسلمان را در آرژانتین دیدم، برای اولین بار ترغیب شدم تا درباره اسلام تحقیق کنم.

حسن لئاندرو براماکنته، فارسی آموز آرژانتینی است که اکنون برای طی دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی به ایران آمده است، در بخشی از گفت وگو با تسنیم درباره چگونگی پیوستن به دین اسلام گفت: من در محله ای که ایرانیان در آن سکونت داشتند، متولد شدم و پوشش اسلامی زنان مسلمان که برگرفته از اعتقاد آنان به حجب و حیای دینی است، اولین جرقه ورود تفکر اسلامی در زندگی شخصی من بود که از دوران نوجوانی بر آن شدم تا در مورد دین اسلام تحقیق کنم.

این فارسی آموز آرژانتینی افزود: با مطالعه فراوان در حوزه ادیان الهی، به این نتیجه رسیدم که تصویر ذهنی خود را باید از اسلام اصلاح کنم. آن واقعیتی را که بدون شناخت، توسط رسانه های غربی در ارتباط با قرآن کریم در ذهن من حک کرده بودند با واقعیت موجود، تفاوت بسیاری داشت.

وی با اذعان اینکه جایگاه والای زنان در دین اسلام یکی از عوامل گرویدن او به اسلام ناب محمدی (ص) بوده است، تاکید کرد: در این سفر با بانوی ایرانی در جامعةالمصطفی (ص) العالمیه قم آشنا شدم که پس از ازدواج، بر آن شدیم تا بنابر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش زبان فارسی در گسترش ارزش های انقلاب اسلامی ایران، به گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در آرژانتین بپردازیم.

وی از علاقه خود به ترجمه متون اسلامی به زبان اسپانیایی اشاره و خاطرنشان کرد: درصدد آن هستم تا پس از بازگشت به آرژانتین همواره به تدریس زبان و ادبیات فارسی بپردازم و برخی از متون اسلامی به ویژه آثار شهید مرتضی مطهری (ره) را به زبان اسپانیایی ترجمه کنم.

گفتنی است، هشتادوچهارمین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی بنیاد سعدی با حضور اساتید و دانشجویان زبان فارسی از 44 کشور جهان از 12 تیر به همت بنیاد سعدی و همکاری نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و دانشگاه علامه طباطبایی (ره) درحال برگزاری است.