آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
جامعه
۱۷

موج سلامت در شناگاه های ساحلی

تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است که بزودی عملیاتی خواهد شد. بر اساس این تفاهم نامه، پرچم گذاری سواحل جهت اعلام وضعیت کیفی آب شناگاه ها اجرا می شود.

به گزارش جام جم، توجه به جوانب بهداشتی محل های شنا برای تامین سلامت و رفاه شناگران بسیار مهم است. کیفیت آب یکی از موضوعات مهم در این زمینه است، به طوری که آب محل شنا باید دارای ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی مناسب بوده و در طول استفاده از آب، این ویژگی ها در حد مطلوب حفظ شود.

در صورت آلودگی شیمیایی و میکروبی آب محل شنا، با توجه به تماس مستقیم بدن انسان با آب، همچنین امکان ورود آب به دهان، بینی، گوش و چشم، احتمال انتقال بیماری زیاد است. بنابراین کنترل بهداشتی آب شنا گاه های طبیعی جهت حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از انتقال بیماری ها دارای اهمیت است. بر این اساس، آن طور که روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داده است، در جهت ارتقای وضعیت بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی شناگاه های طبیعی، وزارت بهداشت از سال 1395 برنامه ایمنی شناگاه های طبیعی را جهت کنترل مخاطرات اولویت دار در دستور کار دارد.